Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag de belangrijkste productkenmerken. Bijvoorbeeld wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. De verzekeringskaart helpt je onze verzekeringen te vergelijken met die van andere aanbieders.
De oldtimerverzekering van a.s.r. sluit je af bij een onafhankelijk verzekeringsadviseur. Die kan jouw situatie veel beter inschatten dan wij. En dat vinden we bij a.s.r. belangrijk. Want zo weet je tenminste zeker dat je nooit onder- of oververzekerd bent. Bovendien neemt je adviseur jou veel administratieve zaken uit handen. Wel zo prettig.
Je bent standaard verzekerd voor schade die je veroorzaakt met je oldtimer aan een ander of zijn spullen. Dat is de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Daarnaast ben je ook standaard verzekerd voor Pechhulp buiten je woonplaats binnen Nederland. Wil je ook verzekerd zijn bij schade aan je eigen oldtimer of diefstal? Dan kun je je aanvullend verzekeren met een van de twee cascodekkingen: Casco beperkt of Casco allrisk. Wanneer je lid bent van een FEHAC-merkenclub krijg je bovendien 5% korting op je oldtimerverzekering.
Als je de oldtimerverzekering van a.s.r. afsluit, profiteer je ook hiervan:
Je aanhangwagen, caravan of vouwwagen is WA-verzekerd zodra die achter je oldtimer hangt.
Kies je voor een cascodekking? Dan verzekeren we je oldtimer op basis van de taxatiewaarde van je oldtimer, inclusief alle extra’s. Deze taxatiewaarde moet zijn vermeld in een recent taxatierapport.
Sluit je meerdere verzekeringen bij a.s.r. af? Dat levert je korting op. Daarnaast heb je al je verzekeringen handig in één overzicht.
Heb je schade? Je adviseur helpt je graag bij het afhandelen ervan. Ook kun je rekenen op een vaste schadebehandelaar bij a.s.r.
Je kunt onze oldtimerverzekering op elk gewenst moment opzeggen. De verzekering eindigt dan op de datum die jij aangeeft.
Persoonlijke gegevens, zoals je (e-mail)adres, wijzig je in je persoonlijke inlogomgeving. Voor een wijziging op je verzekering neem je contact op met je adviseur.
Wat is er niet verzekerd bij je oldtimerverzekering?
Ook goed om te weten, in deze gevallen keren wij niet uit:
Als je geen ander motorrijtuig voor dagelijks gebruik hebt
Als je schade ontstaat tijdens verhuur, lease of zakelijk gebruik van de oldtimer
Als je oldtimer onvoldoende beveiligd is tegen diefstal of joyrijden
Bij de keuzedekking Ongevallen opzittenden door te rijden zonder helm
Als je schade hebt door snelheidsritten en wedstrijden
Als je schade hebt door normaal gebruik, zoals slijtage
Als je je premie niet hebt betaald
Bij geen geldig rijbewijs of geen rijbevoegdheid
Als je schade hebt door onvoldoende zorg of onvoldoende onderhoud
Als het kenteken niet op naam staat van de verzekeringnemer, behalve als wij hebben aangegeven dit te accepteren
Als de bestuurder alcohol in zijn bloed heeft, onder invloed is van drugs, medicijnen, een andere stof of ander middel dat de rijvaardigheid kan beïnvloeden
Als je schade hebt door opzet, molest, kernramp of als jouw oldtimer gebruikt wordt voor criminele activiteiten
We noemen hier een aantal belangrijke uitsluitingen. In de polisvoorwaarden vind je alle uitsluitingen. Maar ook op het polisblad kunnen uitsluitingen of beperkingen staan.
Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden, of neem contact op met je adviseur.
Sluit een van onze 15 andere schadeverzekeringen af. Want hoe meer verzekeringen je afsluit uit ons voordeelpakket, hoe meer korting je krijgt op de premies van je verzekeringen. Dat kan oplopen tot wel 10% korting op de totale premie. De toercaravan- en vouwwagenverzekering sluit je af bij een onafhankelijk adviseur.
Het internationale verzekeringsbewijs voor je oldtimer
Een Groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs. In veel landen is deze verplicht. Voor Nederland heb je geen Groene kaart nodig. Je krijgt de Groene kaart voor je oldtimer elk jaar opgestuurd.
In welke landen is een groene kaart geldig?
De Groene kaart is geldig in de landen die op de Groene kaart vermeld staan en niet zijn doorgekruist. De Groene kaart laat zien voor welke landen jouw WA-verzekering geldt. Je Groene kaart is maximaal een jaar geldig.
Kwijt of heb je de kaart eerder nodig?
Ben je jouw Groene kaart kwijt? Of verloopt de Groene kaart tijdens een geplande reis? Je kunt je groene kaart terugvinden in jouw persoonlijke inlogomgeving. Als je nog geen account hebt voor Mijn a.s.r. schadeverzekeringen, dan kun je deze direct bij ons aanmaken. Je kunt ook een nieuwe, tijdelijke, Groene kaart aanvragen.
Ook met je verzekering kan je een bewuste keuze maken. Zo beleggen we je premie bij a.s.r. zo duurzaam mogelijk. Meer weten over het beleggingsbeleid van a.s.r.?
Bekijk onze verzekeringen voor op de weg en op het water, in en om je woning en persoonlijke bescherming. Deze verzekeringen kun je ook combineren in ons voordeelpakket.
Schade aan je auto? Je kunt dit duurzaam laten herstellen bij een gekwalificeerd schadeherstelbedrijven.
Het kan zo mooi zijn: toeren door Europa met je oldtimer. Wil je rustig door kunnen rijden? Check dan goed wat je tankt.
Wijzigingen doorgeven
Snel contact met je adviseur
Schade melden
Bereken je premie
Vind je adviseur
Livechat
Bel onze alarmcentrale: (030) 256 77 77
Meer contactmogelijkheden
Duurzame verzekeraar
Voordeelpakket van a.s.r.
Waarom afsluiten via een adviseur
Onze blogs
Polisvoorwaarden
Verzekeringskaarten
Documenten
Oldtimer
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}