Je digitale zorgpas

Begin mei 2023 gaat a.s.r. over op de digitale zorgpas. Dit betekent dat je vanaf dit moment niet meer automatisch een fysieke zorgpas ontvangt. Je digitale zorgpas vind je in de Zorg app. Dat is handiger voor jou én beter voor het milieu! 

Over je zorgpas

Je zorgpas is een persoonlijke pas waarmee jij laat zien dat je verzekerd bent voor zorgkosten. Op de voorkant staat het polisnummer van je zorgverzekering en achterkant is je European Health Insurance Card (EHIC). Met de EHIC ben je verzekerd van noodzakelijke medische zorg bij verblijf in het buitenland. Een voordeel van een digitale zorgpas is dat je deze altijd op je telefoon bij je draagt. 

Bekijk je digitale zorgpas

Met de a.s.r. Zorg app bekijk je zelf jouw digitale zorgpas. Heb je de app nog niet? Via onderstaande buttons download je de juiste. 

Als je de app hebt gedownload vind je jouw digitale zorgpas via het menu rechtsonder. 

Je zorgpas is ook offline beschikbaar

Ook als je geen internetverbinding hebt kun je gewoon in de app je zorgpas bekijken. Open de app, klik op het icoon voor je zorgpas rechtsboven en log in met je inlogcode. 

Je digitale zorgpas in het buitenland

In het buitenland kan het helaas voorkomen dat een zorgverlener de digitale zorgpas niet accepteert. De EHIC op je digitale zorgpas is namelijk geen officieel document. Heb je dringend medische hulp nodig en wordt de EHIC niet geaccepteerd? Neem dan contact op met onze alarmcentrale SOS International via +31(0)30 257 35 75.

De Nederlands sprekende medewerkers van SOS International staan dag en nacht klaar om je te helpen in het buitenland. Zo voorkom je dat je de kosten zelf moet voorschieten. Dit is wat zij voor je doen:

  • Het medische team van SOS International regelt een ziekenhuisopname of operatie
  • Ze onderhouden contact met jou, je behandelend arts en je reisgenoten
  • Ze regelen de betaling aan het ziekenhuis of zorgverlener

Fysieke zorgpas aanvragen

Als je een fysieke zorgpas wil aanvragen dan kan dat ook. Je regelt het gemakkelijk met je a.s.r. account. Gebruik de onderstaande knoppen en vraag gratis je zorgpas aan.

Veelgestelde vragen over de (digitale) zorgpas 
Meer informatie
vroeger Ditzo vroeger Ditzo vroeger Ditzo
Zorgpas
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }