Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Begin mei 2023 is a.s.r. overgegaan op de digitale zorgpas. Dit betekent dat je vanaf dat moment niet meer automatisch een fysieke zorgpas ontvangt. Je digitale zorgpas vind je in de Zorg app. Dat is handig voor jou én beter voor het milieu!
Je zorgpas is een persoonlijke pas waarmee je laat zien dat je verzekerd bent voor zorgkosten. Op de voorkant staat het polisnummer van je zorgverzekering en de achterkant is je European Health Insurance Card (EHIC). Met de EHIC ben je verzekerd voor noodzakelijke medische zorg tijdens je verblijf in ieder land binnen de Europese Unie plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Verblijf je in een ander land? Dan raden we aan om een Engels zorgverzekeringsbewijs aan te vragen.
Bekijk je digitale zorgpas
Met de a.s.r. Zorg app bekijk je zelf jouw digitale zorgpas. Heb je de app nog niet? Via de onderstaande buttons download je de juiste voor jou.
Als je de app hebt gedownload vind je jouw digitale zorgpas via het menu rechtsonder.
Ook als je geen internetverbinding hebt kun je gewoon in de app je zorgpas bekijken. Open de app, klik op het icoon voor je zorgpas rechtsboven en log in met je inlogcode.
Je digitale zorgpas in het buitenland
In het buitenland kan het helaas voorkomen dat een zorgverlener de digitale zorgpas niet accepteert. De EHIC op je digitale zorgpas is namelijk geen officieel document. Heb je dringend medische hulp nodig en wordt de EHIC niet geaccepteerd? Neem dan contact op met SOS International op +31(0)30 257 35 75.
De Nederlands sprekende medewerkers van SOS International staan dag en nacht klaar om je te helpen in het buitenland. Zo voorkom je dat je de kosten zelf moet voorschieten. Dit is wat zij voor je doen:
Het medische team van SOS International regelt een ziekenhuisopname of operatie.
Ze onderhouden contact met jou, je behandelend arts en je reisgenoten.
Ze regelen de betaling aan het ziekenhuis of zorgverlener.
Fysieke zorgpas aanvragen
Als je een fysieke zorgpas wil aanvragen dan kan dat ook. Je regelt het gemakkelijk met je a.s.r. account of in de Zorg app. Gebruik de onderstaande knop en vraag gratis je zorgpas aan.
Verloopt je zorgpas? Dan zetten wij je nieuwe digitale zorgpas voor je klaar. Deze vind je in de Zorg app. Vanaf mei 2023 sturen wij geen fysieke pas meer wanneer deze verloopt. De digitale versie vervangt dan je fysieke pas. Bekijk deze via de app, zodat je de pas altijd bij de hand hebt.
Ga je trouwen en krijg je een andere achternaam? Of verandert er andere informatie die op je zorgpas staat? Dan hoef je niks te doen. Alle persoonlijke informatie op je pas ontvangen wij van de gemeente. Als er iets verandert dan wordt je digitale zorgpas automatisch vernieuwd.
Ja, als jij en je kind(eren) medeverzekerd zijn dan is het mogelijk om de voorkant van de zorgpas te bekijken. De voorkant heb je namelijk nodig om aanspraak te kunnen maken op zorg in Nederland. De achterkant (EHIC) van de zorgpas kan alleen ingezien worden door de verzekeringnemer.
Je Europese zorgpas (EHIC) is 5 jaar geldig. Voordat je pas verloopt, krijg je kosteloos een nieuwe digitale pas. Je hoeft hier niets voor te doen. Zeg je je zorgverzekering bij a.s.r. op? Dan is je zorgpas niet meer geldig vanaf de einddatum van je zorgverzekering.
De zorgpas is geldig in alle landen van de Economische Europese Ruimte (EER). Dit zijn alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Bekijk voor een overzicht van deze landen de website van de Rijksoverheid.
Je hoeft deze pas niet naar ons op te sturen. Je kunt de pas vernietigen. De verzekerde van de pas kan een nieuwe zorgpas aanvragen of in de app de digitale pas gebruiken.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
vroeger Ditzo
vroeger Ditzo
Zorgpas
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":true},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}