Ga naar de hoofdinhoud

Directe Schadeafhandeling Ik kies zelf van a.s.r.

Als je schade hebt aan je auto, is dat heel vervelend. Je wil dan snel weten of de schade verzekerd is en deze zo snel mogelijk laten herstellen. Vanaf 1 juli 2021 kan dit in een aantal gevallen een stuk makkelijker en sneller. Vanaf die datum gaat de service ‘Directe Schadeafhandeling’ in. Dit is een gezamenlijke regeling van alle verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. De regeling zorgt ervoor dat je bij bepaalde schades aan je auto waarvoor een andere partij aansprakelijk is, gewoon terechtkunt bij je eigen verzekeraar. In dit geval Ik kies zelf van a.s.r. 

Wat verandert er?
  • Heb je schade aan je auto door een botsing met een ander motorrijtuig?
  • Én is het de schuld van de bestuurder van dat andere motorrijtuig?
  • Máár ben je zelf niet verzekerd voor schade aan je eigen auto? (dus heb je géén Casco allriskdekking)? 

Dan moest je voorheen zelf achter de schadevergoeding aan bij de verzekeraar van het andere motorrijtuig.

Vanaf 1 juli 2021 is dit veranderd. Voor schades die vanaf deze datum plaatsvinden heb je in dit geval de keuze om je door ons te laten helpen bij het herstellen van de schade en de verdere afhandeling. Dat noemen we ‘Directe Schadeafhandeling’. Niet jij, maar wij gaan dan achter de schadevergoeding aan bij de verzekeraar die het andere motorrijtuig heeft verzekerd. Als je hiervoor kiest, verloopt alles een stuk sneller en je kunt gebruik maken van alle voordelen die onze eigen schadeherstellers je kunnen bieden, zoals gratis vervangend vervoer.

Wat betekent dit voor jou als klant?

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over direct schadeafhandeling.