Directe Schadeafhandeling Ik kies zelf van a.s.r.

Als je schade hebt aan je auto, is dat heel vervelend. Je wil dan snel weten of de schade verzekerd is en deze zo snel mogelijk laten herstellen. Vanaf 1 juli 2021 kan dit in een aantal gevallen een stuk makkelijker en sneller. Vanaf die datum gaat de service ‘Directe Schadeafhandeling’ in. Dit is een gezamenlijke regeling van alle verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. De regeling zorgt ervoor dat je bij bepaalde schades aan je auto waarvoor een andere partij aansprakelijk is, gewoon terechtkunt bij je eigen verzekeraar. In dit geval Ik kies zelf van a.s.r. 

Wat verandert er?
  • Heb je schade aan je auto door een botsing met een ander motorrijtuig?
  • Én is het de schuld van de bestuurder van dat andere motorrijtuig?
  • Máár ben je zelf niet verzekerd voor schade aan je eigen auto? (dus heb je géén Casco allriskdekking)? 

Dan moest je voorheen zelf achter de schadevergoeding aan bij de verzekeraar van het andere motorrijtuig.

Vanaf 1 juli 2021 is dit veranderd. Voor schades die vanaf deze datum plaatsvinden heb je in dit geval de keuze om je door ons te laten helpen bij het herstellen van de schade en de verdere afhandeling. Dat noemen we ‘Directe Schadeafhandeling’. Niet jij, maar wij gaan dan achter de schadevergoeding aan bij de verzekeraar die het andere motorrijtuig heeft verzekerd. Als je hiervoor kiest, verloopt alles een stuk sneller en je kunt gebruik maken van alle voordelen die onze eigen schadeherstellers je kunnen bieden, zoals gratis vervangend vervoer.

Wat betekent dit voor jou als klant?

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over direct schadeafhandeling.

  • Moet ik gebruiken maken van deze regeling? toon
  • Wanneer is de regeling van toepassing? toon
  • In deze gevallen geldt de regeling niet toon
  • Wat moet ik doen? toon
  • Deze schade krijg je vergoed toon
  • Mijn voertuig is total loss, wat nu? toon
  • Zo werkt het proces van schadeherstel toon
  • De voordelen van Directe Schadeafhandeling toon
  • Ontevreden? toon
  • Zo gaan wij om met jouw persoonsgegevens toon
  • Extra informatie toon
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }