Zo proberen we je ontevredenheid weg te nemen

Onze klantenservice medewerkers lossen het probleem graag voor je op! Kom je er samen toch niet uit? Dan kun je natuurlijk een klacht indienen

Zo meld je een klacht

Via het klachtformulier meld je je klacht makkelijk online en komt die direct bij een klachtbehandelaar terecht. Ook kun je je klacht melden in het contact met onze klantenservice. Geef dan duidelijk aan dat het om een klacht gaat.

Stuur je liever een brief? Vermeld daarin dan ook duidelijk dat het om een klacht gaat. Zet je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief en stuur deze aan:

a.s.r. Klachtenservice
Postbus 2072
3500 HB Utrecht

Wanneer krijg je antwoord?
  • Een klachtbehandelaar neemt binnen 3 werkdagen contact met je op. Bij voorkeur telefonisch.
  • Binnen 10 werkdagen ontvang je onze inhoudelijke reactie op je klacht.
  • Soms hebben we meer tijd nodig om je klacht te onderzoeken. Dan informeren we je hoeveel langer we nog nodig hebben.
Wil je aanvullende informatie met ons delen?

Heb je aanvullende informatie om je klacht duidelijker te maken? Dan kun je dat rechtstreeks aan je klachtbehandelaar sturen na het eerste contact.

Niet tevreden over onze oplossing?

We vinden het belangrijk dat je het gevoel hebt dat we je klacht goed hebben opgepakt. Ben je toch niet tevreden over de oplossing die we voorstellen? Dan kan je je klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Uiteraard werken we volledig mee aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

  • Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) toon
  • Ombudsman Pensioenen toon
  • Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) toon
  • De rechter toon
  • Tuchtraad Financiële Dienstverlening toon
  • Klacht over zorgverlener? toon
  • Onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) toon
Extra info & downloads 
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }