Welkom bij a.s.r.

Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.

Zo gaan wij bij a.s.r. om met jouw klacht

Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om jouw ontevredenheid weg te nemen. Onze medewerkers helpen je graag het probleem op te lossen. Samen met jou. Kom je er niet uit? Dan kun je ons natuurlijk ook een brief schrijven of je klacht indienen.

Zo meld je een klacht

Elke melding met daarin het woord ‘klacht’ is voor ons een klacht. Onze medewerkers  helpen je graag het probleem op te lossen. En als je het woord ‘klacht’ gebruikt, pakken wij dit direct op de juiste manier op.

  • Bel met onze klantenservice toon

  • Meld je klacht online toon

  • Stuur een brief toon

Wanneer krijg je antwoord?

  • Binnen 3 werkdagen krijg je van ons een ontvangstbevestiging van jouw klacht.
  • Binnen 10 werkdagen gaan we echt in op jouw klacht.
  • Soms hebben we meer tijd nodig om jouw klacht te onderzoeken. Dan krijg je van ons bericht hoeveel langer we nog nodig hebben.

Wil je aanvullende informatie met ons delen?

Wil je nadat jij je klacht hebt ingediend ons aanvullende informatie sturen om jouw klacht duidelijker te maken? Dan kan je dit rechtstreeks sturen naar jouw klachtbehandelaar.

Niet tevreden over onze oplossing?

Wij vinden het belangrijk dat jij het gevoel hebt, dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Ben je echter niet tevreden over de oplossing die wij voorstellen? Dan kun je jouw klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

  • Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID) toon

  • Ombudsman Pensioenen toon

  • De rechter toon

Extra info & downloads