Welkom bij a.s.r.

Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.

Zo gaan wij bij a.s.r. om met jouw klacht

Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om jouw ontevredenheid weg te nemen. Onze medewerkers helpen je graag het probleem op te lossen. Samen met jou. Kom je er niet uit? Dan kun je ons natuurlijk ook een brief schrijven of hier je klacht indienen.

Zo meld je een klacht

Bel met onze klantenservice

Het telefoonnummer is: 030 257 9111. Via een keuzemenu kom je bij de juiste afdeling terecht.

Meld je klacht online

Dat kan hier.

Of stuur een brief

Vermeld duidelijk in de brief dat het om een klacht gaat. Zet ook je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief. Stuur je brief naar: 

a.s.r. klachtenservice
Postbus 2072
3500 HB Utrecht

Gebruik altijd het woord ‘klacht’

Elke melding met daarin het woord ‘klacht’ is voor ons een klacht. Als je het woord ‘klacht’ gebruikt, pakken wij dit direct op de juiste manier op.

Wil je aanvullende informatie met ons delen?

Wil je nadat jij je klacht hebt ingediend ons aanvullende informatie sturen om jouw klacht duidelijker te maken? Dan kan je dit rechtstreeks sturen naar jouw klachtbehandelaar.

Wanneer krijg je antwoord?

  • Binnen 3 werkdagen krijg je van ons een ontvangstbevestiging van jouw klacht.
  • Binnen 10 werkdagen gaan we echt in op jouw klacht.
  • Soms hebben we meer tijd nodig om jouw klacht te onderzoeken. Dan krijg je van ons bericht hoeveel langer we nog nodig hebben.

 

Niet tevreden over onze oplossing?

Wij vinden het belangrijk dat jij het gevoel hebt, dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Ben je echter niet tevreden over de oplossing die wij voorstellen? Dan kun je jouw klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)

Ben je particulier en ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of oplossing? Dan kun je jouw klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag 

In veruit de meeste gevallen is dat gratis. Op kifid.nl lees je meer over hoe zij jouw klacht over ons behandelen.

Ombudsman Pensioenen

Ben je particulier en heb je een klacht over jouw pensioenregeling bij a.s.r.? De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instelling voor klachten en geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement van een verzekeraar. Het voorleggen en behandelen van klachten is gratis.

Je kunt ook altijd naar de rechter stappen

Wil je geen gebruik maken van je mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen of KiFiD? Dan kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven is dit de enige weg.

Extra info & downloads