Welkom bij a.s.r.

Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.

Zo gaan wij bij a.s.r. om met jouw klacht

Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om jouw ontevredenheid weg te nemen. Onze medewerkers helpen je graag het probleem op te lossen. Samen met jou. Kom je er niet uit? Dan kun je ons natuurlijk ook een brief schrijven of je klacht indienen.

Zo meld je een klacht

Elke melding met daarin het woord ‘klacht’ is voor ons een klacht. Onze medewerkers  helpen je graag het probleem op te lossen. En als je het woord ‘klacht’ gebruikt, pakken wij dit direct op de juiste manier op.

  • Bel met onze klantenservice

    Heb je een klacht dan kun je altijd contact met ons opnemen. Bellen kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op (030) 257 91 11. Wij helpen je graag.

  • Meld je klacht online

    Heb je een klacht dan kun je altijd contact met ons opnemen. Je kunt ons klachtenformulier invullen. Wij helpen je graag.

  • Stuur een brief

    Heb je een klacht dan kun je altijd contact met ons opnemen. Stuur ons een brief en vermeld duidelijk dat het om een klacht gaat. 

    Zet ook je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief. Deze brief stuur je aan:

    a.s.r. klachtenservice
    Postbus 2072
    3500 HB Utrecht

Wanneer krijg je antwoord?

  • Binnen 3 werkdagen krijg je van ons een ontvangstbevestiging van jouw klacht.
  • Binnen 10 werkdagen gaan we echt in op jouw klacht.
  • Soms hebben we meer tijd nodig om jouw klacht te onderzoeken. Dan krijg je van ons bericht hoeveel langer we nog nodig hebben.

Wil je aanvullende informatie met ons delen?

Wil je nadat jij je klacht hebt ingediend ons aanvullende informatie sturen om jouw klacht duidelijker te maken? Dan kan je dit rechtstreeks sturen naar jouw klachtbehandelaar.

Niet tevreden over onze oplossing?

Wij vinden het belangrijk dat jij het gevoel hebt, dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Ben je echter niet tevreden over de oplossing die wij voorstellen? Dan kun je jouw klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

  • Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID)

    Ben je particulier en ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of oplossing? Dan kun je jouw klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD:

    Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
    Postbus 93257
    2509 AG Den Haag 

    In veruit de meeste gevallen is dat gratis. Op kifid.nl lees je meer over hoe zij jouw klacht over ons behandelen.

  • Ombudsman Pensioenen

    Ben je particulier en heb je een klacht over jouw pensioenregeling bij a.s.r.? De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instelling voor klachten en geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement van een verzekeraar. Het voorleggen en behandelen van klachten is gratis.

  • De rechter

    Wil je geen gebruik maken van je mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen of KiFiD? Dan kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven is dit de enige weg.

Extra info & downloads