Ga naar de hoofdinhoud
Een klacht melden bij a.s.r.

Onze klantenservice medewerkers lossen het probleem graag voor je op. Kom je er samen toch niet uit? Dan kun je natuurlijk een klacht indienen

Zo meld je een klacht

Via het klachtformulier meld je je klacht makkelijk online en komt die direct bij een klachtbehandelaar terecht. Ook kun je je klacht melden in het contact met onze klantenservice. Geef dan duidelijk aan dat het om een klacht gaat.

Stuur je liever een brief? Vermeld daarin dan ook duidelijk dat het om een klacht gaat. Zet je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief en stuur deze aan:

a.s.r. Klachtenservice
Postbus 2072
3500 HB Utrecht

Wanneer krijg je antwoord?
  • Een klachtbehandelaar neemt binnen 3 werkdagen contact met je op. Bij voorkeur telefonisch.
  • Binnen 10 werkdagen ontvang je onze inhoudelijke reactie op je klacht.
  • Soms hebben we meer tijd nodig om je klacht te onderzoeken. Dan informeren we je hoeveel langer we nog nodig hebben.
Wil je extra informatie delen?

Heb je extra informatie om je klacht duidelijker te maken? Dan kun je dat rechtstreeks aan je klachtbehandelaar sturen. Dit doe je als je al iemand gesproken hebt. 

Niet tevreden over onze oplossing?

We vinden het belangrijk dat we je klacht goed oppakken. Ben je niet tevreden over de oplossing die we voorstellen? Dan kan je je klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Uiteraard werken we volledig mee aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

Ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of de oplossing? Dan kun je je klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag 

Het KiFiD behandelt geen klachten van bedrijven. Heb je als bedrijf een klacht over de dienstverlening van a.s.r? Dan kun je deze voorleggen aan de rechter.

Vind je dat we je klacht niet goed hebben opgelost? Dan kun je binnen één jaar na ons definitieve antwoord, een klacht indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

Contactgegevens SKGZ
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: (088) 900 69 00

Wil of kun je geen gebruik maken van je mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen, KiFiD of SKGZ? Dan kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven en voor onze niet-financiële producten of diensten is dit de enige weg.

De Tuchtraad houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Naar de Tuchtraad? In het algemeen kun je niet zelf rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen. Het Kifid zorgt voor de doorgeleiding van tuchtklachten naar de Tuchtraad. Lees meer over de Tuchtraad

Is er iets misgegaan tijdens je behandeling? Of ben je niet tevreden over de behandeling of hoe je zorgverlener met je is omgegaan? Dit kun je doen als je niet tevreden bent over je zorgverlener.

Je kunt ook gebruikmaken van onlinegeschillenbeslechting voor inwoners binnen de EU. Bij het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) kun je een klacht indienen na aankoop van een product of dienst online.