Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook voorkomen dat je vergeet om je premie over te maken. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Hoe kunnen we jou helpen?
  • Je rekeningnummer wijzigen. Betaal je via automatische incasso en is je rekeningnummer gewijzigd? Je wijzigt je rekeningnummer snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Voortaan betalen via automatische incasso. Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Je wijzigt de betaalwijze snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
  • Je kunt de achterstand overmaken op rekeningnummer NL86 ABNA 0936 4302 22 onder vermelding van jouw contractnummer. Ook kun je de achterstand betalen via iDEAL in jouw a.s.r. account.
  • Wil je een betalingsregeling? Neem dan contact met ons op. Je krijgt dan de mogelijkheid om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen je termijn af.

Betaal het openstaande bedrag via ons rekeningnummer: NL86 ABNA 0936 4302 22, ASR Uitvaartverzekering. Vermeld daarbij je contractnummer. Ook kun je de achterstand betalen via iDEAL in je a.s.r. account. Door het instellen van een automatische incasso voorkom je dat je een rekening mist. Zo betaal je iedere maand op tijd en voorkom je een betaalherinnering.

 

Neem dan contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op (053) 488 1122. Je krijgt dan de mogelijkheid om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen met jou je termijn af.

Bij een betalingsachterstand ontvang je drie keer een herinnering. Als je na 3 maanden nog niet hebt betaald, stopt a.s.r. je verzekering. 

Als de verzekering is stopgezet kun je altijd binnen een half jaar de verzekering weer activeren. Je activeert de verzekering door de premie achterstand over te maken.

Wil je na een half jaar de verzekering weer activeren? Ook dan moet je de betalingsachterstand overmaken. Daarnaast moet je opnieuw de gezondheidsvragen beantwoorden.

Het kan gebeuren dat je een herinnering ontvangt terwijl je de premie al wel hebt betaald. Dat komt omdat de verwerking van de betaling bij onze administratie een paar dagen duurt. Als je al wel betaald hebt, hoef je niets met de herinnering te doen.

Neem contact met ons op
Wat kun je zelf nog meer doen?

Wij weten dat het lastig is om zelf van grote betalingsproblemen af te komen, maar je hoeft dit niet alleen te doen. Er zijn tal van organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie en een overzicht van hulp bij jou in de buurt 5 tips om betaalproblemen te voorkomen Ook uitvaart wordt duurder
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je hypotheek Achterstand op je levensverzekering Achterstand op je zorgverzekering
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }