Oekraïne, je verzekeringen en hypotheek

De situatie in Oekraïne verandert constant sinds de inval door Rusland. Dit heeft, ook door sancties, gevolgen voor hoe wij bijvoorbeeld om moeten gaan met wet- en regelgeving en de dekking van onze verzekeringen.

Opvang vluchtelingen en je hypotheek

Heb je een eigen huis met een hypotheek van a.s.r.? Dan is het toegestaan om humanitaire hulp te bieden door vluchtelingen op te vangen in je woning. Je hoeft dit niet bij ons te melden. Maar je mag hier geen geld voor vragen of het verblijf vastleggen in een huurcontract. Zie hiervoor ook de voorwaarden van de WelThuis hypotheek of de voorwaarden van je DigiThuis hypotheek. Voor meer informatie over de voorwaarden van je hypotheek kun je ook terecht bij je adviseur.

Opvang vluchtelingen en je verzekeringen

Vang je vluchtelingen uit Oekraïne op? Dan kijken we als a.s.r. graag mee wat wij kunnen doen. Wij helpen namelijk graag door te doen. Normaal gesproken is er vaak geen dekking voor schade wanneer je mensen opvangt. Of is er alleen dekking wanneer er een bepaalde keuzedekking is afgesloten. Graag maken we een uitzondering hierop.

Hieronder vind je meer informatie per verzekering. De onderstaande dekkingsverruimingen gelden voor de door de overheid vastgestelde periode van 180 dagen en de eventueel daaropvolgende verlenging. Bied je onderdak aan meer dan 10 personen tegelijk? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur of met ons om de mogelijkheden te bespreken.

  • Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren toon
  • Inboedelverzekering toon
  • Woonhuisverzekering toon
  • Recreatiewoningverzekering toon
  • Kampeerautoverzekering toon
  • Toercaravan-/vouwwagenverzekering toon
  • Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven toon
  • Bedrijfsgebouwenverzekering of inventaris- en goederenverzekering toon
  • Doorlopende reisverzekering toon
  • Goederentransportverzekering toon
  • Wat bedoelen we met molest? toon
Meer informatie via Verbond van Verzekeraars

Op de website van het Verbond van Verzekeraars vind je meer algemene informatie over de situatie in Oekraïne en verzekeren. Heb je vragen over je verzekering van a.s.r.? Neem dan contact op met je adviseur of onze klantenservice.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }