De meeste mensen verdiepen zich niet zomaar in zorgverzekeringen, en dat begrijpen we. Maar sommige dingen zijn fijn om te weten voor je zorg gaat gebruiken. De belangrijkste dingen hebben we beknopt voor je opgeschreven.
Hoe weet je wat je moet weten?
Er zijn zo veel verschillende soorten zorg en er zijn minstens zo veel regels. Regels over wanneer je van ons vergoeding krijgt (voorwaarden) en regels over wat je zelf moet doen voor of na de zorg.
Om het makkelijker te maken hebben we een tool gemaakt. In die tool zoek je naar de soort zorg die je nodig hebt (gehad). Daar lees je wat je moet weten en doen.
Zoek zorg, behandeling of hulpmiddel
Hier bellen klanten ons het meest over
Eén van de onderwerpen waar wij de meeste vragen over krijgen gaat over kosten voor medicijnen die je ophaalt bij de apotheek
Hoe werkt het eigen risico en wanneer betaal ik dat?
Je basisverzekering vergoedt niet alle spoedeisende hulp in het buitenland.
Bij sommige zorgverleners betaal je meer
Voldoen aan alle voorwaarden én toch maar 75% van de rekening vergoed krijgen? Dat kan als je kiest voor een zorgverlener waar a.s.r. geen contract mee heeft. In de Zorgzoeker van a.s.r. zoek je naar zorgaanbieders en bekijk je de contractstatus.
Zorgverleners met contract
De kosten worden volledig vergoed volgens je polisvoorwaarden
We hebben afspraken gemaakt over de kwaliteit van zorg
De zorgverlener declareert de kosten voor jou direct bij ons
Zorgverleners zonder contract
Je betaalt bij de sommige basisverzekeringen zelf een gedeelte van de rekening. Lees meer over maximale vergoedingen.
Je schiet de kosten voor en declareert achteraf zelf
Soms moet je vooraf toestemming bij ons aanvragen
Klanten die onze app gebruiken:
nemen minder telefonisch contact op
In 2024 namen onze klanten die de Zorg app van a.s.r. gebruikten minder telefonisch contact met ons op. Via de Zorg app krijg je veel inzicht in je zorggebruik. Je ziet er al je rekeningen, de stand van je eigen risico, en meer.
vinden declareren het makkelijkst
We vragen via alle manieren waarop je kunt declareren bij a.s.r. aan onze klanten hoe makkelijk ze het declareren vonden gaan. Declareren via de app gaat volgens onze klanten het gemakkelijkst.
Gebruik dan de Zorg voor jezelf app als extra hulp om aan je gezondheid te werken. De app biedt persoonlijk advies van zorgprofessionals, checkt je symptomen en meer. Sommige diensten in de app gebruik je gratis en voor sommige diensten in de app zijn vergoedingen beschikbaar vanuit je aanvullende verzekering.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
vroeger Ditzo
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}