Welkom bij a.s.r.

Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.

Home klanttevredenheidsonderzoek schade particulier

Klanttevredenheidsonderzoek a.s.r. Schade particulier

Jouw mening helpt ons verder

Bij a.s.r. Schade proberen we elke dag om je nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat veel van onze klanten de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vorderingen maken maar dat er ook nog ruimte is voor verbetering.

Verbeterinitiatieven op basis van klantfeedback

De volgende verbeteringen zijn inmiddels uitgevoerd om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Begrijpelijke producten

Bij nieuwe producten letten wij er extra op dat de beschrijvingen en voorwaarden concreet en duidelijk zijn. Het laatste jaar hebben wij de voorwaarden van veel van onze huidige producten herschreven om deze begrijpelijker te maken. Daarnaast zien wij hier een toegevoegde waarde van de verzekeringsadviseur om de producten toe te lichten. Wanneer wij door feedback, vragen of klachten merken dat er toch nog onduidelijkheid is over de voorwaarden of ons beleid, passen we deze zo spoedig mogelijk aan.

Passende producten

Een verzekering kiezen is voor de meesten van ons geen dagelijkse kost. Daarom kiest a.s.r. ervoor dat je onze verzekeringen via een verzekeringsadviseur sluit. Zij kennen je situatie en geven advies op maat om bijvoorbeeld te voorkomen  dat je dubbel verzekerd bent. Toch kun je ons ook zelf benaderen voor vragen of het melden van een schade. Om nog beter bereikbaar te zijn hebben we naar aanleiding van feedback van onze klanten de structuur en teksten van de keuzemenu’s vereenvoudigd.

Duidelijke communicatie

Door reacties van klanten die ons gebeld hebben, zijn wij ons bewust geworden dat wij soms veel nieuwe informatie geven aan de telefoon. Daarom sturen we nu vaak een mail met een samenvatting van de afspraken naar jou en je verzekeringsadviseur. Zo kun je de zaken nog eens rustig nalezen.

Afspraak is afspraak

We hebben van klanten de feedback gekregen dat we afspraken nog niet altijd nakomen. Dat vinden wij jammer want “zeg wat je doet en doe wat je zegt” is belangrijk. Jij moet kunnen vertrouwen op een juiste en snelle afhandeling van je vraag of schade. Gebleken is dat wij moeite hebben om van elkaar over de verschillende afdelingen duidelijk te hebben wanneer we dingen doen. Daarom zijn er intern afspraken gemaakt, stemmen we meer met elkaar af en hebben we processen eenvoudiger gemaakt.

Waardevolle inzichten uit verschillende bronnen

Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bijvoorbeeld door na telefonisch contact met ons te vragen hoe klanten dat ervaren hebben. Dit biedt medewerkers de kans om zich te ontwikkelen. Daarnaast ondersteunt a.s.r. het initiatief VerzekeraarsInbeeld. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 7. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken.