Ga naar de hoofdinhoud
Home klanttevredenheidsonderzoek schade particulier

Klanttevredenheidsonderzoek a.s.r. Schade particulier

Jouw mening helpt ons verder

Bij a.s.r. Schade proberen we elke dag om je nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat veel van onze klanten de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vorderingen maken maar dat er ook nog ruimte is voor verbetering.

Verbeterinitiatieven op basis van klantfeedback

De volgende verbeteringen zijn inmiddels uitgevoerd om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Excellent klantcontact

Onze medewerkers zijn aan de slag gegaan met hun kwaliteiten in klantcontact. In verschillende workshops zijn zij zich meer bewust geworden hoe zij hun kwaliteiten beter kunnen benutten. Dit heeft geleid tot een verbetering op hun servicegerichte vaardigheden met als resultaat klantgerichter klantcontact en duidelijke communicatie. Daarnaast worden onze medewerkers met klantcontact voortdurend gecoacht op excellent klantcontact en vragen wij continu jouw feedback om te blijven verbeteren.

Begrijpelijke producten

Bij nieuwe producten letten wij er, net als vorig jaar, op dat de beschrijvingen en voorwaarden concreet en duidelijk zijn. Ook zijn wij dit jaar doorgegaan met het begrijpelijker herschrijven van de voorwaarden van veel van onze producten. Daarnaast zien wij hier een toegevoegde waarde van de verzekeringsadviseur om de producten toe te lichten. Wanneer wij door feedback, vragen of klachten merken dat er toch nog onduidelijkheid is over de voorwaarden of ons beleid, passen we deze zo spoedig mogelijk aan.

Nieuwe middelen

Om je nog beter van dienst te zijn en om meer verbeteringen in de toekomst te kunnen realiseren voeren wij de komende jaren een nieuw administratiesysteem in. Hiermee kan jouw adviseur zaken realtime voor je regelen. Denk aan direct een offerte verstrekken, wijzigingen gelijk in ons systeem doorvoeren of de voortgang van schademeldingen volgen. Verder zorgt een nieuw telefoonsysteem ervoor dat wij nog beter bereikbaar zijn. Ook kunnen wij je sneller en in één keer goed helpen door het contact en de afspraken vast te leggen.

Waardevolle inzichten uit verschillende bronnen

Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bijvoorbeeld door na telefonisch contact met ons te vragen hoe je dat ervaren hebt. Daarnaast ondersteunt a.s.r. het initiatief VerzekeraarsInBeeld. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 7,4. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }