Ga naar de hoofdinhoud

Verandering Vermogen bij Overlijden

Op 1 november 2015 hebben wij een aantal verzekeringen overgezet naar een nieuw administratiesysteem. Hebt u een Vermogen bij Overlijden? Dan is ook uw verzekering overgezet. Uw verzekering is daardoor op een aantal punten veranderd. Daar hebt u van ons een brief over ontvangen. In de bijlage bij deze brief staan de belangrijkste veranderingen vermeld die voor u van toepassing zijn. Hieronder vindt u een compleet overzicht van de veranderingen voor Vermogen bij Overlijden.

Naam van de verzekering

De naam van de verzekering is veranderd: Vermogen bij Overlijden heet vanaf nu Overlijdensrisicoverzekering.

Poliskosten

Administratiekosten noemen we voortaan poliskosten. Het bedrag dat u per jaar aan poliskosten betaalt, verandert niet.

Premie

De inleg + de poliskosten (was administratiekosten) noemen we premie.

Betaling inleg en administratiekosten

Werden de inleg en de administratiekosten voor uw Vermogen bij Overlijden afzonderlijk, als losse bedragen, van uw bankrekening afgeschreven? Vanaf nu worden de inleg en de poliskosten voor uw Overlijdensrisicoverzekering in één bedrag van uw bankrekening afgeschreven. U ziet op uw bankafschrift één bedrag staan. We noemen dit voortaan premie.

Wat betekent dit in de praktijk? We geven een voorbeeld:

  • Meneer Lekkerkerker betaalde tot nu toe elke maand € 80,00 inleg en elk jaar in juni € 50,00 administratiekosten.
  • Vanaf 1 november 2015 gaat meneer Lekkerkerker de poliskosten ook per maand betalen. Hij heeft echter de administratiekosten al betaald van 1 juni 2015 tot en met 31 mei 2016.
  • Van 1 november 2015 tot 1 juni 2016 blijft meneer Lekkerkerker daarom nog gewoon € 80,00 per maand betalen.
  • Vanaf 1 juni 2016 betaalt hij € 84,17 per maand. Dit bedrag is € 80,00 inleg plus € 4,17 poliskosten (€ 50,00 jaarlijkse administratiekosten gedeeld door 12 maanden).

Kosten voor verandering van uw verzekering

Wilt u een verandering doorgeven aan uw verzekering? De kosten voor veranderingen aan uw verzekering zijn vervallen. U betaalt alleen nog kosten als u de verzekering stopzet én u recht hebt op de waarde van de verzekering. Net zoals dat tot 1 november het geval was.

Hebt u vragen over de veranderingen van uw verzekering?

 

Neem dan contact op met uw adviseur. U kunt ook contact opnemen met a.s.r. via:

  • een WhatsApp-bericht naar 06 23 88 95 39 op werkdagen van 08.30 uur tot 20.00 uur, zaterdag van 08.30 uur tot 17.00 uur.
  • via het contactformulier in je a.s.r. account. 
  • telefonisch op 030 278 10 00 op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur

 

Verandering Vermogen bij Overlijden
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }