Goede aanvulling als een medewerker arbeidsongeschikt raakt

Met de WIA Excedent ontvangt je medewerker een uitkering als hij na twee jaar nog arbeidsongeschikt is en een WGA-uitkering of IVA-uitkering van UWV ontvangt. De uitkering van de WIA Excedent is gebaseerd op het verzekerd bedrag. Je kunt kiezen uit een verzekerd bedrag tussen 70% - 90% van het salaris, minus 70% van het (maximum) WIA-loon.

De hoogte van de WIA Excedent uitkering is afhankelijk van de mate van arbeidsongeschiktheid. Is je medewerker minder dan 35% arbeidsongeschikt? Dan keren we niet uit. Is je medewerker meer dan 80% arbeidsongeschikt? Dan ontvangt hij een volledige uitkering.

  • Uitkering als je medewerker een WIA-uitkering ontvangt, afhankelijk van mate van arbeidsongeschiktheid
  • Voor medewerkers die boven het WIA maximum dagloon verdienen; maximaal verzekerd salaris € 250.000
  • Je arbeidsongeschikte medewerker ontvangt een volledige uitkering als hij meer dan 80% arbeidsongeschikt is
Iets voor jou?
Met een WIA Excedent zorg je dat je medewerkers goed verzekerd zijn als ze langdurig ziek uitvallen. Wil je een goede aanvulling op het inkomen van je medewerker als deze na twee jaar ziekte nog steeds maar deels kan werken?  Dan is onze WIA-Excedent wat voor jou!
  • Als je vanuit goed werkgeverschap een goede aanvulling wilt bieden
  • Als je betere arbeidsvoorwaarden wilt bieden
  • Als je de beste begeleiding wilt voor een zieke medewerker
  • Als je geen uitgebreide aanvulling wil of kan bieden als een medewerker langdurig ziek uitvalt

Verzekeringskaart WIA Excedent

Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. Het laat je op begrijpelijke wijze zien wat de polisvoorwaarden zijn. Je kunt onze verzekeringskaarten ook goed vergelijken met de verzekeringskaarten van andere verzekeraars in Nederland.

Bekijk de verzekeringskaart

ic verzekeringskaart Verzekeringskaart WIA Excedent
Nieuwsgierig hoe het werkt?
  • Hoe zit onze WIA Excedent in elkaar? toon
  • Wat vergoedt de WIA Excedent wel en niet? toon
  • Wat kost een WIA Excedent? toon
  • Hoe sluit je een WIA Excedent af? toon
  • Onze WIA-rekenhulp toon
  • Polisvoorwaarden toon
Verzekeringen die misschien ook bij je passen
Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }