Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je achterstand met betalen

Het kan een keer gebeuren dat je niet op tijd betaalt. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk betaalt. Als je niet op tijd betaalt sturen wij je een herinnering en geven jou de mogelijkheid om de rekening alsnog te betalen. In de herinnering staat hoe je de openstaande rekening kunt betalen.

Lukt het niet om je openstaande rekening te betalen?  Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (030) 699 79 30.

Kun je de premie niet meteen betalen?
Een achterstand met betalen kan iedereen overkomen. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen naar een oplossing. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 699 79 30.

Heb of verwacht je een betalingsprobleem? Dan kunnen we je helpen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk laat weten. Hoe eerder, hoe beter. Dan gaan we samen met jou op zoek naar een passende oplossing.

Zo kunnen we bijvoorbeeld:

  • Een betalingsregeling treffen zodat je je openstaande rekening in delen kunt betalen.
  • Samen met jou kijken of we je verzekering kunnen aanpassen, zodat je voortaan een lager maandbedrag betaalt. 

Wil je dat we samen naar een oplossing kijken? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (030) 699 79 30.

We sturen je een herinnering
We sturen je een herinnering dat je rekening niet betaald is en geven jou de mogelijkheid om de rekening alsnog te betalen.

Reageer je niet op onze herinneringen om te betalen? Dan loopt je achterstand op je betaling op. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden.

Wat zijn de gevolgen voor mijn verzekering?
Blijft je rekening na de herinneringen onbetaald? Dan krijg je van ons bericht dat je dekking is stopgezet. Dit betekent dat je in geval van schade geen schadevergoeding krijgt. Je blijft nog steeds verplicht om de openstaande rekening aan ons te betalen.

Als je je openstaande rekening hebt betaald heb je weer dekking op je verzekering vanaf de dag dat wij je te laat betaalde premie hebben ontvangen.

We schakelen een incassobureau in
Betaal je de achterstand op je premie niet? Dan lopen de herinneringskosten op en schakelen wij incassobureau Cannock in. Zo'n bedrijf zorgt ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt.

Boete voor je onverzekerde auto
Op het moment dat wij de dekking voor je autoverzekering stopzetten, melden wij het kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Als je kenteken is afgemeld bij de RDW, kan de RDW je een boete geven van honderden euro's. Je bent namelijk wettelijk verplicht je auto te verzekeren.

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstand op je betaling

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Van budgetcoach tot schuldsanering: voor schulden is vaak een oplossing mogelijk. Op deze pagina lees je alles over grip op uitgaven, schulden, sparen en beleggen.
Achterstand op je hypotheek Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Betalingsoverzicht bekijken Verzekering aanpassen Rekeningnummer aanpassen Geldzaken Omgaan met schulden Geld besparen Geld overhouden door budgetteren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }