Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.
Het kan een keer gebeuren dat je niet op tijd betaalt. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk betaalt. Als je niet op tijd betaalt sturen wij je een herinnering en geven jou de mogelijkheid om de rekening alsnog te betalen. In de herinnering staat hoe je de openstaande rekening kunt betalen.
Lukt het niet om je openstaande rekening te betalen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (030) 699 79 30.
Kun je de premie niet meteen betalen?
Een achterstand met betalen kan iedereen overkomen. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen naar een oplossing. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 699 79 30.
Heb of verwacht je een betalingsprobleem? Dan kunnen we je helpen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk laat weten. Hoe eerder, hoe beter. Dan gaan we samen met jou op zoek naar een passende oplossing.
Zo kunnen we bijvoorbeeld:
Wil je dat we samen naar een oplossing kijken? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (030) 699 79 30.
We sturen je een herinnering
We sturen je een herinnering dat je rekening niet betaald is en geven jou de mogelijkheid om de rekening alsnog te betalen.
Reageer je niet op onze herinneringen om te betalen? Dan loopt je achterstand op je betaling op. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden.
Wat zijn de gevolgen voor mijn verzekering?
Blijft je rekening na de herinneringen onbetaald? Dan krijg je van ons bericht dat je dekking is stopgezet. Dit betekent dat je in geval van schade geen schadevergoeding krijgt. Je blijft nog steeds verplicht om de openstaande rekening aan ons te betalen.
Als je je openstaande rekening hebt betaald heb je weer dekking op je verzekering vanaf de dag dat wij je te laat betaalde premie hebben ontvangen.
We schakelen een incassobureau in
Betaal je de achterstand op je premie niet? Dan lopen de herinneringskosten op en schakelen wij incassobureau Cannock in. Zo'n bedrijf zorgt ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt.
Boete voor je onverzekerde auto
Op het moment dat wij de dekking voor je autoverzekering stopzetten, melden wij het kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Als je kenteken is afgemeld bij de RDW, kan de RDW je een boete geven van honderden euro's. Je bent namelijk wettelijk verplicht je auto te verzekeren.
Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.
Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.