Ga naar de hoofdinhoud

Annemiek: “a.s.r. heeft me hier echt doorheen geloodst”

Annemiek Hendrikse is sinds april 2018 middels franchising eigenaar van afslankstudio Easyslim.nu. Ze runt een goedlopende zaak met twee medewerkers vanuit haar droompand in Zaandam. “We hebben het gewoon lekker druk”, zegt ze vrolijk. Toch kreeg ze eind vorig jaar een tegenslag: een van haar medewerkers viel door privéomstandigheden uit. Als kleine ondernemer had Annemiek niet eerder met langdurig verzuim te maken gehad. “Ik had nog nooit met dat bijltje gehakt. Hoe pak ik dat aan?” Gelukkig was Annemiek via a.s.r. verzekerd van goede hulp. “Daar was ik zo enorm blij mee.” 

de Dienstenwinkel van a.s.r.

Bij a.s.r. hebben we nu de Dienstenwinkel. Hierin vind je een overzicht van alle preventieve diensten van a.s.r. Zo kun je zelf, of in overleg met je casemanager, je medewerker de juiste ondersteuning bieden om een moeilijke periode door te komen.

MKB Verzuim-ontzorgverzekering bij a.s.r.

Annemiek kwam via haar verzekeringsadviseur in contact met a.s.r. “Ik had verschillende verzekeraars aangeschreven, maar die kwamen er niet zo goed uit. Toen ik de offerte van de MKB Verzuim-ontzorgverzekering van a.s.r. binnenkreeg was dat precies wat ik zocht: een goede prijs en verschrikkelijk goed uitgediepte voorwaarden. Dus daar ben ik toen eigenlijk gelijk ingegaan.”

Contact met de Ontzorgmanager

“Achteraf was ik zo enorm blij met mijn verzekering”, vertelt Annemiek. “Nadat ik de melding van het verzuim had gemaakt, werd ik zelf door mijn persoonlijke Ontzorgmanager (Dirk-Jan) bij a.s.r. benaderd. Daar was ik positief door verrast.”

Annemiek vervolgt: “Mijn Ontzorgmanager heeft me toen echt aan de hand meegenomen. Nog steeds eigenlijk. Bijvoorbeeld bij het opbouwen van het dossier en het plan van aanpak. Ik had daar geen idee van en daar heeft hij me goed doorheen geloodst.”

“Ook de zorg voor mijn medewerker is met hulp van a.s.r. in gang gezet”, vertelt Annemiek. “Eerst is er via de arbodienst psychologische hulp aangevraagd, maar dat liep helaas niet goed. Er was geen klik, het duurde lang en de beschikbare zorg was door corona gering. Hier heeft a.s.r. toen melding van gekregen en zij hebben meteen twee andere zorgbemiddelaars ingeschakeld. Dat ging gelukkig hartstikke goed. We zijn toen met elkaar begonnen om een plan te maken om haar uiteindelijk weer aan het werk te krijgen.”

Hoe nu verder?

Wanneer is iemand na uitval weer écht volledig hersteld? Als werkgever kun je daar geen druk op leggen, vindt Annemiek. Je kan niet in iemands hoofd kijken. “Dat vond ik soms wel lastig. Je kunt dingen wel bespreken en proberen, maar als het dan nog niet gaat dan kun je daar als werkgever even niet zoveel mee.”

Daarom is het zo belangrijk om in gesprek te blijven, vertelt Annemiek. “Je moet samen blijven zoeken naar wat het beste is om je medewerker weer op de been te krijgen. Op wat voor vlak dan ook.” Open en eerlijke communicatie is daarbij belangrijk. “Blijf vragen wat er wel en wat er niet kan”, vertelt Annemiek.  

Thuis weer opladen

Zelf weet Annemiek als geen ander hoe belangrijk het is om thuis je rust te vinden. Als die rust wegvalt, heeft dat ook invloed op je werk. “Ik heb zelf meerdere bedrijven gehad - ook zonder personeel - waar ik soms te ver doorging en stress aan de kant schoof. Dat gaf me uiteindelijk meer klachten dan het me opleverde.”

“Daarom heb ik geleerd hoe belangrijk het is om je eigen grenzen in de gaten te houden en je rust te pakken. Even lekker je hoofd leegmaken. Of dat nu met een stukje wandelen of met een wijntje op de bank is.”

Balans houden tussen werk en privé

Deze belangrijke les neemt Annemiek ook mee in naar haar bedrijfsvoering. “We werken met een klein team. Daardoor weet je van iedereen ongeveer wel wat de thuissituatie is en wanneer bepaalde dingen gepland staan. Hier pas ik de planning op aan.”

Voor Annemiek is het belangrijk dat ze haar werknemers een goede balans biedt tussen werk en privé. “Gelukkig kan dat heel makkelijk in ons bedrijf, omdat we alleen op afspraak werken. En als het een keer niet lukt, maken we de puzzel gewoon opnieuw. Ik wil zeker weten dat de planning thuis geen stress geeft.” 

Blijf in het spel met a.s.r.

Wil je ook de beste hulp als jouw medewerker uitvalt? Sluit dan je ziekteverzuimzekering af bij a.s.r. Zo verzeker je jezelf van professionele hulp voor een soepele re-integratie van je zieke medewerker en de best mogelijke ondersteuning bij het voorkomen van verzuim.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }