Schade-adviseur Femke Kleering van Beerenbergh uit Heteren maakt via a.s.r. met haar klanten regelmatig gebruik van het duurzaam herstelnetwerk. ‘Alle geselecteerde herstelbedrijven in het netwerk leveren goede kwaliteit, daarom beveel ik ze graag aan.’ Lees hier zes vragen aan Femke over het duurzaam herstelnetwerk.
“Via a.s.r. zelf. Zij komen één keer per jaar bij ons langs op het kantoor in Heteren. Toen wezen ze ons op het herstelnetwerk dat ze hadden opgezet. We waren enthousiast, maar wilden natuurlijk eerst wel even precies weten hoe het werkt. Inmiddels verwijs ik klanten graag door naar het netwerk. Zeker niet altijd, maar in sommige gevallen is het wel een stuk gemakkelijker.”
Lees hier meer over duurzaam schadeherstel
“Ik verwijs klanten met ruitschade bijvoorbeeld altijd door naar een herstelbedrijf uit het netwerk. Dat is gemakkelijk omdat ik dan tegen een klant kan zeggen: bel naar dit telefoonnummer en dan regelen zij alles voor je. Het herstelbedrijf weet bijvoorbeeld ook alles af van de dekkingen en polissen, dus de klanten kunnen met al hun vragen bij het bedrijf terecht. Ook heeft het herstelbedrijf korte lijntjes met a.s.r. zelf, waardoor de schade snel wordt vergoed. Dat is natuurlijk ook heel fijn voor de klanten.”
“Nee, het verschilt per schade en per klant. Schade aan een mobiele telefoon kan bijvoorbeeld hersteld worden via een herstelbedrijf uit het netwerk. De klant moet zijn of haar telefoon dan opsturen, waardoor de klant de telefoon een aantal dagen kwijt is. Dit vinden sommige klanten geen probleem, maar anderen wel. Sommige mensen willen liever dat hun telefoon in één dag gemaakt is.”
“Bij complexere schades bij keukens of lekkages weet ik als adviseur soms niet zeker of de klant alle schade heeft benoemd of gezien. Dan vind ik het fijn als er even iemand naar gaat kijken. Via het herstelnetwerk heb ik dan snel een expert gevonden. Wat ik ook een voordeel vind is dat de lijst met herstelbedrijven heel overzichtelijk is. Ik kan na het verhaal van een klant met specifieke schade snel zien welk herstelbedrijf de schade kan oplossen. Laatst had een klant specifieke schade aan een keukenblad, via het netwerk van a.s.r. heb ik dit toen snel kunnen oplossen.
“Nee, dat merk ik nog niet. Klanten willen het liefst dat hun schade zo snel en zo goed mogelijk hersteld wordt. Het aspect duurzaamheid speelt hierbij een minder grote rol.”
“Het is vooral een stukje gemak, voor de klant maar ook voor jezelf als adviseur. Het contact is netjes, de ervaringen zijn goed. Alle herstelbedrijven die in het netwerk staan, leveren goede kwaliteit. Anders staan ze niet in het netwerk. Daarom beveel ik de herstelbedrijven graag aan. En ik overleg altijd even over de schade met een herstelbedrijf, mocht het niet passen bij een bedrijf, dan zijn ze daar ook eerlijk in. Dat is fijn. Het draait er tenslotte om dat schade snel en goed hersteld wordt, toch?”