Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.
Het kan een keer gebeuren dat je een rekening hebt gemist. Wil je jouw openstaande premie direct betalen? Dan kun je het openstaande bedrag betalen via ons rekeningnummer: NL59ABNA0240576861 t.n.v. ASR Schadeverzekering N.V. Zet daarbij altijd je pakketnummer.
Wil je een iDEAL-betaallink toegestuurd krijgen voor de openstaande premie? Neem dan contact met ons op.
Een achterstand op een betaling kan iedereen overkomen. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen naar een passende oplossing.
Voortaan betalen via automatische afschrijving
Met een automatische afschrijving verklein je het risico dat je een betaling mist. Via je je a.s.r. account kun je zelf een automatische afschrijving instellen.
Heb je een brief van het incassobureau
Dan loopt het contact over de achterstand op je betaling via hen. Zij zorgen ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt. Je kunt Cannock Incasso bereiken van 8.30 tot 17.30 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder
Lukt het je niet om de achterstand op je premie in een keer te betalen? Dan proberen we je te helpen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk laat weten. We gaan dan samen op zoek naar een oplossing die past bij je situatie. Denk aan het betalen van je rekening in delen, uitstel van betaling of het aanpassen van je termijn. Neem daarvoor contact met ons op.
Wij vinden het belangrijk dat je weet welke stappen wij nemen wanneer je niet (op tijd) betaalt. Heb je niet (op tijd) betaald? Dan ontvang je van ons een bericht (brief of mail). In dit bericht staat wat op dat moment de gevolgen van de betalingsachterstand voor jou zijn, en welke vervolgstappen je kunt verwachten. Zo weet je steeds waar je aan toe bent en wat je kunt doen. Heb je vragen over jouw specifieke situatie? Neem dan contact met ons op.
Hieronder staan de algemene stappen:
We sturen je een herinnering
Wanneer je betaling nog niet door ons is ontvangen, sturen we je eerst een herinnering. We geven je de mogelijkheid om alsnog te betalen.
Reageer je niet op onze herinnering(en) om te betalen? Dan loopt je achterstand op je betaling op. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden.
Extra kosten en niet meer verzekerd
Reageer je niet op onze herinnering(en)? Dan moet je extra kosten gaan betalen, bovenop de premie. Daarnaast stoppen we de dekking van je onbetaalde verzekering(en). Wanneer we dit doen, ontvang je van ons een bericht waarin staat per welke datum je niet meer bent verzekerd. Als je schade krijgt, wordt deze schade niet meer vergoed.
Bij een onbetaalde verzekering voor een motorrijtuig melden wij het kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer( RDW). Als je motorrijtuig niet verzekerd is, kun je een boete krijgen van de RDW. Je bent namelijk wettelijk verplicht je auto te verzekeren.
We schakelen een incassobureau in
Betaal je alsnog de achterstand op je premie niet? Dan lopen de kosten op en schakelen wij incassobureau Cannock Incasso in. Zo'n bedrijf zorgt ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt. Cannock Incasso neemt contact met je op. Het contact over de betaling loopt dan verder via Cannock Incasso.
Beëindiging van je verzekering(en)
Betaal je nog steeds niet nadat wij Cannock Incasso hebben ingeschakeld? Dan ontvang je van ons een bericht dat wij je onbetaalde verzekering(en) gaan beëindigen. Wanneer wij je verzekering(en) beëindigen, wordt het voor je moeilijker om in de toekomst nieuwe verzekering(en) af te sluiten bij ons of bij andere verzekeraars.
Belangrijk om te weten
Je bent altijd verplicht om de premie te betalen, ook als je geen dekking meer hebt. Totdat wij je verzekering(en) beëindigen, kun je op elk moment nog je openstaande rekening betalen. De dag nadat wij het openstaande bedrag hebben ontvangen, ben je weer verzekerd.
Wij weten dat het lastig is om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.
Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.