Ga naar de hoofdinhoud
Home ikkieszelf Dienstverlening en aanbrengvergoeding schadeverzekering

Dienstverlening en aanbrengvergoeding voor onze schadeverzekeringen

Wie zijn wij?

Wij zijn Ik kies zelf (IKZ) van a.s.r. Je herkent ons aan het a.s.r.-logo met de toevoeging ‘ik kies zelf’. Je sluit bij ons je verzekeringen online af en je kunt al je verzekeringszaken zelf regelen. Of het nu om een dekkingswijziging, schademelding of opzegging gaat, je regelt het eenvoudig online. Kom je er niet uit? Dan kies je zelf hoe je contact met ons opneemt.

Wil je liever advies bij het regelen van je verzekeringszaken? Dan kun je terecht bij een van de adviseurs waar a.s.r. mee samenwerkt.

Wat doen wij voor jou...
... als je klant wordt?

Wij zorgen ervoor dat je direct na het aanvragen van je verzekering via e-mail je polisdocumenten ontvangt: het polisblad met daarop de dekkingen die je gekozen hebt, de productvoorwaarden en de algemene voorwaarden die gelden voor je verzekering. Heb je een autoverzekering afgesloten? Dan ontvang je daarnaast ook een Internationale Motorrijtuigverzekeringskaart (IMK), je internationale bewijs dat je auto verzekerd is. 

Je vindt al je verzekeringsdocumenten ook terug in je a.s.r. account dat je direct na het afsluiten van je verzekering kunt activeren. In je a.s.r account zie je in een oogopslag al je verzekeringen en kun je op elk gewenst moment een wijziging doorvoeren. Na de wijziging ontvang je direct een bevestiging per e-mail.

... als je verzekering een nieuw verzekeringsjaar ingaat?

Jaarlijks ontvang je van ons via e-mail een nieuw polisblad en de documenten die in het nieuwe verzekeringsjaar geldig zijn. Ook informeren we je per e-mail als er iets wijzigt aan je verzekering of over veranderende wetgeving.

... als je schade hebt?

Heb je schade? Dan staan wij voor je klaar. Bij spoed kun je terecht bij onze Alarmcentrale en de schade zelf meld je rechtstreeks bij ons. Wij beoordelen je schademelding en zorgen voor de verdere afhandeling van je schade. Soms schakelen wij een expert in om je schade vast te stellen. Waar mogelijk kun je erbij ons ook voor kiezen om je schade duurzaam te herstellen.

... als je een vraag hebt?

Heb je een vraag over je verzekering? Of over een betaling van je premie? De meeste antwoorden vind je op onze Service en contactpagina en in je a.s.r. account. Kom je er toch niet uit? Dan kies je zelf hoe je contact opneemt met onze klantenservice. Je vindt alle contactmogelijkheden op onze Service en contactpagina.

Wat doe je zelf?

Bij Ik kies zelf van a.s.r. regel je je verzekeringszaken zelf zonder adviseur. Je berekent zelf een premie en sluit zelf een verzekering af. 

Als je klant bent, kun je via je a.s.r. account op elk gewenst moment je verzekering wijzigen als je dekking niet (meer) aansluit bij jouw behoefte. Ga je bijvoorbeeld op vakantie naar Azië? Dan heb je in een paar klikken de Europadekking van je doorlopende reisverzekering aangepast naar Werelddekking.

Een schade meld je via onze website of via je a.s.r. account. En ook het stopzetten van een verzekering regel je eenvoudig via je a.s.r. account. 

Antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze Service en contactpagina. Kom je er toch niet uit? Dan kies je zelf hoe je contact opneemt met onze klantenservice. Je vindt alle contactmogelijkheden op onze Service en contactpagina.

Wat betalen wij aan derde partijen?

Van de premie die je per jaar aan ons betaalt, is een deel gereserveerd om externe partijen te betalen die ervoor zorgen dat jij een verzekering van ons kunt vinden en afsluiten. Denk daarbij aan zoekmachines zoals Google en social media platformen als Meta die advertenties van ons tonen. 

Op dit moment hebben wij voor onze schadeverzekeringen Ik kies zelf van a.s.r. geen samenwerking met vergelijkers als Independer of Pricewise. Wij betalen voor onze schadeverzekeringen aan deze partijen dus geen aanbrengvergoeding.

Als jij via een link die je van een derde partij hebt gekregen, een verzekering bij ons afsluit, dan betalen wij die derde partij daarvoor een eenmalige aanbrengvergoeding. De hoogte van die vergoeding tonen wij jou als je de aanvraag doet.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }