Home Verzekeringen Directe Schadeafhandeling

Directe Schadeafhandeling

De regeling Directe Schadeafhandeling geeft je vanaf 1 juli de keuze om een WA-schade door je eigen vertrouwde WA-verzekeraar af te laten handelen.

Dit gaat er veranderen

Je kunt nu al bijna alle soorten schade melden bij je eigen verzekeraar of je eigen verzekeringsadviseur. Dat geldt voor de inboedel- en opstalverzekering, maar ook bij de allriskdekking van de autoverzekering. Bij de WA-dekking en de WA+ Beperkt cascodekking was dit nog niet zo: je moest schade aan je eigen motorijtuig, waarvoor een ander aansprakelijk is, zelf verhalen op de ander zijn of haar verzekeraar.

Daarom hebben verzekeraars gezamenlijk een rechtstreekse schadeafhandeling mogelijk gemaakt voor hun klanten van autoschades waarvoor een ander aansprakelijk is. Naast dat dit sneller gaat, kun je ook gebruikmaken van de voordelen van het schadeherstel dat je eigen verzekeraar kan bieden, zoals vervangend vervoer tijdens de reparatie.

  • Moet ik gebruiken maken van deze regeling? toon
  • Wanneer is de regeling van toepassing? toon
  • In deze gevallen geldt de regeling niet toon
  • Wat moet ik doen? toon
  • Deze schade krijg je vergoed toon
  • Mijn voertuig is total loss, wat nu? toon
  • Zo werkt het proces van schadeherstel toon
  • De voordelen van Directe Schadeafhandeling toon
  • Ontevreden? toon
  • Zo gaan wij om met jouw persoonsgegevens toon
  • Extra informatie toon
Log in voor jouw schademeldingen
  • Bekijk de status van je huidige melding.
  • Al je schademeldingen in een overzicht.
  • Bekijk afgehandelde schades.