Het beweegdagboek van Kim: hockey en hardlopen

05 oktober 2021

Kim (25) blijft gemotiveerd door haar week sportief te starten! Een goed begin is immers het halve werk. ‘Ik begin mijn week goed, zodat niemand mij dat nog af kan pakken!’ Op die manier houdt Kim de rest van de week ruimte om te schuiven in haar drukke planning. Benieuwd naar het hele beweegdagboek van Kim? Je leest het hieronder!

Over Kim

De week van Kim

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Krachttraining 60 minuten  
Dinsdag Hockey 60 minuten 200
Woensdag Wandelen en krachttraining 40 minuten 100
Donderdag Wandelen 40 minuten 100
Vrijdag Wandelen 70 minuten 200
Zaterdag Wandelen   50
Zondag Hardlopen 30 minuten 200

Maandag
Ik start de week vaak met krachttraining voordat ik naar mijn werk ga. Meestal lukt het om elke week wat meer te squatten of bench-pressen, waardoor ik gemotiveerd blijf om iedere keer weer te gaan. 

Mijn gemiddelde hartslag tijdens deze trainingen was meestal niet hoog genoeg om punten te scoren voor de Vitality app; geen punten dus vandaag. 

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te gaan bewegen en waarom? 😁 of 🙂 of ☹️

😁 Vandaag was ik erg gemotiveerd om te gaan sporten, aangezien het begin van de week mij altijd motiveert!

Dinsdag
Dinsdag is hockeydag! Na een lange dag werken plof ik thuis op de bank, maar ik weet dat het van korte duur is. Snel omkleden en op naar het hockeyveld! Elke dinsdag staan we ’s avonds met een clubje enthousiaste meiden op het veld een balletje te slaan. Met twee trainers die ons alle hoeken van het veld laten zien, is mijn gemiddelde hartslag zeker hoog genoeg om punten te halen en aangezien de training langer dan een uur duurde, ook nog eens 200! 

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag? 

Het cijfer dat ik mijzelf voor deze workout zou geven is een 4! Het was een goede en fijne training, maar ik had er nog wel wat meer uit kunnen halen!

Woensdag
Woensdag is mijn vrije dag en vandaag kwam er ‘s ochtends familie met jonge kinderen op bezoek. We liepen naar het park en speelden tikkertje en verstoppertje. Aan het einde van de middag heb ik nog een flinke wandeling gemaakt en was het ook tijd voor weer een krachttraining. Dit alles bij elkaar was goed voor 13.891 stappen, oftewel 100 punten!

Wat voor gevoel had je na het sporten?

Na mijn work-out zat ik bomvol energie, wat ik goed kon gebruiken om een lekkere maaltijd klaar te maken. Ook merkte ik dat ik ‘s avonds makkelijker in slaap val als ik lekker gesport heb die dag!

Donderdag
Vandaag had ik een drukke dag op werk. Ik heb wel de luxe om lekker op de fiets van afspraak naar afspraak te gaan. Tussendoor heb ik dus wel bewogen! Aan het einde van de dag had ik een feestje van een vriendin. Het was 20 minuten lopen, een perfecte afstand! En dat heen en terug, waardoor ik uitkom op een mooie 13.217 stappen.

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Ik houd ervan als ik met wandelen een doel heb en ergens gericht naartoe loop. Dit werkt voor mij beter dan gewoon een rondje lopen. Mijn tip is dus ook om altijd even te checken waar je afspraak is en als je tijd hebt: ga een keer wandelend naar je afspraak!

Vrijdag
Vandaag ben ik lopend naar kantoor gegaan, wat ruim een half uur is. Ik wist dat ik tijdens werk gedurende de dag niet veel stappen zou zetten, maar op deze manier ben ik toch aan de 15.000 stappen gekomen! 

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

Aangezien het weekend voor de deur stond en ik wist dat ik op zaterdag niet ging sporten, knalde ik er aan het einde van de middag nog een krachttraining uit!

Zaterdag
Vandaag was een rustige dag qua sporten. Ik ben in de avond lekker gaan borrelen met vrienden, waardoor ik aan het einde van de avond in totaal toch nog 8.925 stappen heb gezet. 

Zondag
Normaal gesproken sta ik op zondag op het hockeyveld voor een wedstrijd, maar tijdens de vakantie zijn er geen wedstrijden. In plaats daarvan ga ik hardlopen! Ik woon in Nijmegen en liep dus een ‘rondje bruggen’: over de Waalbrug heen, een stukje over het eiland en via de fietsbrug weer terug. Binnen 33 minuten had ik een mooie 5 km gerend én kreeg ik nog eens 200 punten voor een gemiddelde hartslag van 142. 

Wat zat er vandaag mee? En wat zat er tegen?

Tijdens mijn workout van vandaag zat vooral het weer heel erg mee! Het was een kleine 20 graden met een klein zonnetje, perfect weer voor een 5 km. Wat mij wel tegenviel was de kleine kater die ik had van de iets te gezellige borrelavond gisteren… 

De gouden tip van Kim

Ik begin mijn week goed, zodat niemand mij dat nog af kan pakken! Soms loopt mijn dag of week wat anders, waardoor ik anders in de knoei zou komen met mijn planning. Maar door mijn sportmomenten zo vroeg mogelijk in de week te plannen, kan ik altijd nog wat (door)schuiven!

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit