Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Coco Yau: fitness en badminton

Het beweegdagboek van Coco Yau: fitness en badminton

26 augustus 2021

Coco Yau (30) is een echte fitness tijger. Samen trainen in een groep doet hij het liefst. "Zo blijf je gestimuleerd en ga je net een tandje harder." Naast fitness doet Coco Yau ook graag aan badminton. Benieuwd hoe Coco Yau alle shuttles hoog houdt? Lees hier zijn hele beweegdagboek. 

De week van Coco Yau

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Fitness 30 minuten 200
Dinsdag Fitness 90 minuten 300
Woensdag Wandelen 30 minuten 50
Donderdag Fitness 60 minuten 150
Vrijdag Wandelen - 50
Zaterdag Fitness 30 minuten 100
Zondag Wandelen 90 minuten 200

Maandag
Vandaag ben ik begonnen met een vroege workout van 06.15 tot 06:45. Hier heb ik een circuit van vier oefeningen gedaan (1 minuut en 10 seconden rust). Dit herhaal ik vier keer.

  • Touwtje springen
  • Jump squats
  • Plank
  • Sportelastiek voor de triceps

Ik heb mijn workout beëindigd met 3 minuten en 31 seconden squathouding. Daarna heb ik een rustige cooling down gedaan en wat yoga. De focus lag hierbij op de ademhaling en de hartslag weer in ruststand krijgen.

Ik ben het beweegdagboek van a.s.r. Vitality met een vliegende start begonnen. Met de zonsopgang naast mijn zijde!

Dinsdag
Vandaag heb ik een FIT-workout bijgewoond van Lieke en Yvon, samen met zeven anderen. Een lekker klein groepje! Iedereen had zijn eigen matje meegenomen en een kring gevormd op 1,5 meter afstand. Ik ben gestart met een rustige warming-up en daarna doorgeknald. Dit keer lag de focus op de arm- en buikspieren. Ik heb 1 keer een gewicht van 3 kilo gebruikt. Dit was de grens voor mij! Verder bestonden mijn oefeningen uit onder andere: shoulder crunches, rainbow plank en gewicht voor- en zijwaarts. Simpel, maar zeer effectief!

24 reps of 12 om 12 links en rechts roteren. Ik heb mijn eigen tempo aangehouden. Weer afgesloten met de Bring Sally Up Challenge. 

Extra vraag: Wat voor cijfer geef je de beweging/workout van vandaag? 1 is bagger, 5 is fantastisch! Waarom? 

"Goede workout! Samen met een groep en lekker buiten. Mooi weer en goede omstandigheden. We keken de zonsondergang tegemoet. Dus: een dikke 5!"

Woensdag
Ik heb vandaag met mijn ouders gewandeld door natuurgebied de Maasduinen. Het was prachtig weer - 28 graden! Leuk feitje: we hebben de koningsroute gelopen. Koning Willem-Alexander en Máxima waren hier een week geleden nog

's Avonds tijd voor badminton. Helaas moeten we nog steeds in singles op de baan vanwege de coronamaatregelen. Vanaf volgende week mogen we weer in teams de baan op! Ik heb even warmgelopen, daarna begonnen met het spelen van partijen.

In de eerste partij was met name de derde set spannend, maar helaas heb ik uiteindelijk verloren. In de tweede partij heb ik maar één set gespeeld. Deze heb ik wel gewonnen. De derde partij bestond uit veel lange rally's. Met name de laatste ging tot het gaatje! Mijn conditie gaat weer de goede kant op.

Wat voor gevoel had je na je workout? Gaf het je bijvoorbeeld energie, rust of wed je er onrustig van?

"Het geeft zoveel energie om bijna 2 uur volle bak te gaan. Je bent gesloopt maar voelt je zo voldaan. Lekker verstand op nul. Echt een goede uitlaatklep voor mij. Zowel fysiek als mentaal maakt het me sterker!"

Donderdag
Vandaag heb ik een FIT Victory workout gevolgd onder leiding van Dennis en Luuk op de parkeerplaats achter het station. We waren dit keer met negen personen (inclusief de trainers). De focus van de training lag op conditie en kracht. Daarom hebben we gebokst deze week. We startten met een aantal rondjes warmlopen. Daarna hebben we acht oefeningen uitgevoerd waaronder: touwtje springen, powerball gooien en de buikspierroller. Dit duurde alles bij elkaar ongeveer een kwartier. Daarna zijn we in duo's gaan boksen waarbij er werd gelet op de techniek en de power. Telkens as er twee personen aan het boksen waren, renden de anderen rondjes om de parkeerplaats. Dit hebben we gedaan totdat iedereen aan de beurt was geweest. Een pittige workout. Zeker in de klamme hitte!

Leuk om te vermelden: vanochtend is mijn a.s.r. Vitality t-shirt binnengekomen. Deze heb ik natuurlijk gelijk aangetrokken!

Extra vraag: Wat vond je het leukste aan het bewegen/de workout van vandaag?

"Boksen is natuurlijk superleuk, zeker met de juiste coaching. Ik vond de focus op techniek en ademhaling fijn en om alles er lekker uit te slaan!"

Vrijdag
Ik heb er vandaag bewust voor gekozen om niet te sporten om zo een goede balans met voldoende rust te behouden. Ik heb wel gewoon gewerkt en daardoor 7.500 stappen gezet en zodoende wel weer 50 punten binnengehaald voor het weekdoel!

Zaterdag
Vandaag heb ik een ABS en Booty workout gevolgd van 09:00 tot 09:30 bij de Fitbox in Boxmeer onder leiding van Josje en Judith, samen met een mooie groep bestaande uit acht personen. Buiten was een ideale temperatuur. We zijn begonnen met een lekkere warming-up met dribbelen en warmlopen. Daarna heb ik sets van twee oefeningen gedaan en dat in totaal drie keer herhaald.

  • 10x squat en 10x squat kick
  • 10x donkey kick en 10 sec vasthouden links en rechts rouleren en dan 3x herhalen
  • 10 x leg raises en dan 10 sec leg bicycle
  • 10 x hunch en dan 10 sec vasthouden

Daarna heb ik een heerlijke cooling down gedaan. De aandacht ging daarbij vooral uit naar de ademhaling. Goede muziek op de achtergrond helpt daarbij!

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te bewegen? En waarom?

"Ik was vandaag extra gemotiveerd. Het beweegdagboek hielp daar ook bij. Verder gaan de restaurants binnen ook weer open. Dat betekent dat er weer meer gewerkt mag worden. Nog een reden om fris en fruitig de dag te beginnen!"

Zondag
Ik heb vandaag geen gekke workout gedaan maar gewoon gewandeld met een maat in natuurgebied de Masduinen. Ondertussen hebben we lekker gepraat over van alles en nog wat. Dat vind ik belangrijk: even checken hoe het met iemand is. Zeker tijdens deze bijzondere coronatijd. We hebben samen gespard over de belangrijke dingen in het leven. Zo kan ik makkelijk 1,5 uur wandelen. In combinatie met mijn werk heb ik 20.000 stappen gezet. Netjes! Dat was mijn doel vandaag.

Extra vraag: Wat zat er vandaag tijdens je workout mee, en wat zat er tegen?

"Ik heb vandaag niet echt een workout gedaan maar meer aan de stappenteller gedacht. Het wandelen ging super, zeker met een maat. Samen blijf je maar lopen en let je niet op de tijd."

De gouden tip van Coco Yau

Gewoon DOEN! Goed plannen en ga met een groep, zo blijf je gestimuleerd en ga je net een tandje harder. Doe een sport of workout waar jij vrolijk van wordt. Er is zoveel mogelijk.

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Ben jij op zoek naar extra motivatie om net zoals Coco Yau in beweging te blijven? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality gaat dat lukken!

Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van jaarlijkse cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Bekijk snel wat a.s.r. Vitality voor jou kan betekenen!

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality