Vernieuwde verzekering

Je hebt van ons een brief ontvangen. Daarin las je dat je verzekering of verzekeringen nieuwe voorwaarden krijgen. Klik op een van de onderstaande onderwerpen voor meer informatie over je oude en nieuwe voorwaarden.

Algemene voorwaarden

Wij hebben de Algemene voorwaarden van jouw verzekering(en) aangepast. Er zijn een aantal verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene voorwaarden van jouw verzekering(en). De belangrijkste verschillen zijn:

  • De voorwaarden zijn aangepast aan de laatste wet- en regelgeving. Daarmee zijn de voorwaarden weer helemaal van deze tijd.
  • We hebben verduidelijkt hoe we met je communiceren, zoals via onze online-omgeving, e-mail of post.
  • We leggen duidelijker uit hoe we met jouw privacy omgaan.
  • Je kunt je verzekering dagelijks en zonder opzegtermijn beëindigen. Dit was in de praktijk al zo en is nu ook in de voorwaarden opgenomen.
  • We hebben verduidelijkt in welke situaties wij je verzekering kunnen aanpassen, zoals indexering, veranderingen wet- en regelgeving, verandering in jouw persoonlijke situatie en ontwikkelingen in de schadelast.
  • We hebben ook informatie toegevoegd over wat het gevolg is van het overslaan van één premiebetaling en wat wij doen bij betalingsachterstanden.

Wil je meer weten over de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene voorwaarden? Bekijk dan Verschillenkaart Algemene voorwaarden.

De nieuwe Algemene voorwaarden zijn Algemene voorwaarden VP 2022-01.

Europeesche verzekeringen

In het verleden heb je één of meerdere verzekeringen afgesloten bij Europeesche Verzekeringen. In 2019 zijn deze ondergebracht bij a.s.r. We hebben de polisvoorwaarden van deze verzekering herschreven. De belangrijkste algemene verschillen tussen de oude en nieuwe voorwaarden zijn:

  • Het taalgebruik is duidelijker en minder juridisch. Daarnaast hebben we voorbeelden uit de praktijk toegevoegd. Daardoor zijn de voorwaarden beter te begrijpen.
  • De voorwaarden zijn aangepast aan de laatste wet- en regelgeving. Daarmee zijn de voorwaarden weer helemaal van deze tijd.
  • Rechten die we in de praktijk al aan klanten toekennen, hebben we nu duidelijk in de voorwaarden opgenomen.
  • De voorwaarden hebben nu een nieuwe, overzichtelijke indeling. Die indeling helpt om informatie gemakkelijker te vinden.
  • Door het herschrijven van de voorwaarden ontstaan kleine verschillen in de dekking. Hieronder vind je per verzekering de belangrijkste verschillen tussen de oude en de nieuwe voorwaarden. Ook vind je verschillenkaarten met daarin meer verschillen tussen de voorwaarden.
Belangrijk om te weten

Op je polisblad staat welke verzekering en voorwaarden je hebt. Een doorlopende reisverzekering kan bijvoorbeeld vermeld worden als: VP DR-EVM 014-01 2019-01. Deze omschrijving gebruik je om de nieuwe voorwaarden te downloaden en heb je ook nodig voor de verschillenkaart.

Verschillenkaart
In de verschillenkaart vind je de belangrijkste verschillen tussen je oude en nieuwe voorwaarden. Sommige verschillenkaarten hebben een inhoudsopgave. Door hierop te klikken ga je snel naar de belangrijkste verschillen tussen je oude en nieuwe voorwaarden.

Verschillen verzekeringen
  • Aanhangwagenverzekering toon
  • Bootverzekering toon
  • Doorlopende reisverzekering toon
  • Kampeerautoverzekering toon
  • Motorverzekering toon
  • Oldtimerverzekering toon
  • Recreatiewoningverzekering toon
  • Toercaravan/vouwwagenverzekering toon
Aansprakelijkheidsverzekering

We hebben de voorwaarden van bepaalde Aansprakelijkheidsverzekeringen aangepast. Op je polisblad staat welke voorwaarden je nu hebt. Staat op je polisblad dat je de voorwaarden ‘VP AS 2018-02’ hebt? Dan krijg je per de jaarlijkse verlengingsdatum (vanaf 1 september 2022) nieuwe voorwaarden.

De belangrijkste verschillen zijn:

  • We leggen duidelijker en uitgebreider uit wat wij bedoelen met opzet.
  • We hebben de dekking van drones aangepast, omdat de wet- en regelgeving hierover is veranderd.
  • Staat op je polisblad dat je een meer persoons huishouden hebt verzekerd? Dan zijn nu ook verzekerd: uitwonende kinderen tot 18 jaar die in een verpleeginrichting wonen.
  • We hebben duidelijker omschreven wat we bedoelen met studie en stage voor uitwonende ongehuwde kinderen. Er is nu alleen dekking voor uitwonende kinderen tijdens een voltijdstudie of een stage gekoppeld aan deze studie. Daarnaast staat nu ook in de voorwaarden dat uitwonende ongehuwde kinderen in Nederland alleen verzekerd zijn tijdens vakantiewerk of een bijbaan als zij ook een voltijdstudie volgen of stage lopen die gekoppeld is aan deze studie.
  • Bij joyrijden is de voorwaarde vervallen dat het voertuig met geweld verkregen moet zijn.
  • Heb je de keuzedekking Verhaalsbijstand verzekerd? Dan krijgt je bij een beroep op deze dekking juridische hulp van de deskundigen van DAS Rechtsbijstand. Voortaan krijgt DAS vooraf je polisgegevens van ons, en niet meer pas bij een schademelding. Zo kan DAS je sneller verder helpen.

Wil je meer weten over de verschillen tussen de oude en nieuwe voorwaarden? Bekijk dan Verschillenkaart Aansprakelijkheid.

De nieuwe voorwaarden zijn Aansprakelijkheid VP AS 2022-01.

 

Kom je er niet uit?

Wij vinden het belangrijk dat je goed en volledig geïnformeerd bent. Wil je graag weten welke voorwaarden voor jou gelden? Of heb je een vraag over wat er in de voorwaarden staat? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Die beantwoordt graag jouw vragen.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }