Je gegevens wijzigen of de status van je declaratie bekijken? Op Mijn Zorg en in de Zorg App regel je al je zorgzaken: snel, gemakkelijk én veilig. Hoe het werkt lees je op deze pagina.
De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Oekraïne
Lees meer over Oekraïne en je hypotheek of verzekeringen van a.s.r..
Met de Zorg App maak je een foto van de rekening. Hierna hoef je alleen nog maar op ‘Indienen’ te drukken. Wij doen de rest.
Het voordeel van de Zorg App is dat je altijd je declaratieoverzicht en je postvak bij de hand hebt. Zodra de declaratie goedgekeurd is vind je deze in het overzicht terug. Ook ontvang je een bericht in je postvak.
Ook via Mijn Zorg kun je in een handomdraai een rekening declareren. Je hoeft alleen de digitale rekening of foto van de papieren rekening toe te voegen en je gegevens te controleren. Wij doen de rest.
In het declaratieoverzicht op Mijn Zorg vind je niet alleen de verwerkte declaraties, maar ook de status van de declaraties die in behandeling zijn.
Heb je een declaratie ingediend via Mijn Zorg of de Zorg App? Dan ontvang je bevestiging van je declaratie per mail.
Wij doen ons best om het geld wat je vergoed krijgt zo snel mogelijk aan jou over te maken. Zo wordt bij a.s.r. 75% van de ingediende declaraties binnen 3 dagen verwerkt.
Heb je zorgkosten gedeclareerd die onder het eigen risico vallen? Wij houden het eigen risico in dit geval in op de vergoeding. Dit vind je terug in de betaalspecificatie die je van ons ontvangt.
Bij sommige zorgsoorten vragen wij je een speciaal declaratieformulier in te vullen. De zorgsoorten waarvoor dit geldt zijn:
Het grootste deel van de declaraties wordt ingediend door de zorgverlener zelf. In je declaratieoverzicht vind je onder meer de behandeling, de behandelaar en het totaalbedrag terug.
Welke zorgkosten je in ieder geval in het declaratieoverzicht terugvindt zijn de declaraties door je huisarts. De huisarts ontvangt van de zorgverzekeraar voor iedere ingeschreven verzekerde een vaste vergoeding per kwartaal. De kosten worden vergoed vanuit je basisverzekering en vallen niet onder het eigen risico.
Declareert een zorgverlener zorgkosten die wel onder het eigen risico vallen? Dan kun je dit zien in je declaratieoverzicht of je eigen risico stand. We sturen je in dit geval achteraf een rekening voor het eigen risico.
De makkelijkste en snelste manier om je zorgkosten te declareren is via Mijn Zorg of via de Zorg App. Driekwart van de digitaal ingediende declaraties wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Daarnaast kun je de status van je declaratie bijhouden in je declaratieoverzicht.
Wil je je declaratie toch per post indienen? Stuur in dit geval je rekening op naar het volgende postadres:
a.s.r.
Afdeling Zorg Declaraties
Postbus 2072
3500HB Utrecht
Hoeveel behandelingen je nog over hebt hangt af van de verzekering die je bij ons hebt. In je polisvoorwaarden kun je zien hoeveel dat er zijn. Vervolgens kun je in de Mijn Zorg onder 'declaraties' zien hoeveel je er hebt gehad.
Wil je weten of wij een contract hebben met een zorgverlener? Zoek de zorgverlener dan op in onze Zorgzoeker.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.