Ga naar de hoofdinhoud

Zit je goed waar je zit of heb je weleens nagedacht om je arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) ergens anders onder te brengen? Het oversluiten van een AOV kan interessant zijn, maar het hoeft niet altijd voordeliger te zijn. Op deze pagina vertellen we je meer over de voor- en nadelen van overstappen.

De voordelen van overstappen

Zit je al geruime tijd bij dezelfde verzekeraar en denk je erover na om je AOV over te sluiten? Dit kan een interessante optie zijn. Dit zijn de mogelijke voordelen die je hebt bij overstappen:

  • Je krijgt opnieuw aanvangskorting of je kunt kiezen voor een doorlopende korting op je AOV.
  • Sommige beroepen worden nu als minder zwaar gezien, of hebben een hogere eindleeftijd, waardoor de premie gedaald kan zijn.
  • De andere verzekeraar heeft een fijner systeem en/of past beter bij je.

De nadelen van overstappen

Het hoeft niet altijd interessant te zijn om je AOV over te sluiten. Er kan veel gebeuren tijdens de looptijd van je huidige verzekering. Denk daarom altijd goed na over:

  • Is mijn gezondheid verslechterd? Heb ik medische ingrepen gehad? Dit kan in je nadeel werken door bijvoorbeeld een hogere premie of uitsluitingen op de polis. Ben je op dit moment ziek of aan het revalideren? Dan raden we je aan om te blijven zitten waar je zit.
  • Overstappen wordt gezien als een volledig nieuwe aanvraag, je moet dus weer helemaal opnieuw het aanvraagproces door. Hier kan veel tijd in gaan zitten.
  • Je beroep wordt nu gezien als zwaarder beroep. Hierdoor kan de premie stijgen, en kunnen de nieuwe polisvoorwaarden ook minder interessant zijn.
  • Kijk hoe dan ook altijd naar de voorwaarden van de verzekering. Soms kunnen de huidige voorwaarden gunstiger zijn. Kijk ook naar wat de verzekeraar aanbiedt op het gebied van begeleiding bij uitval en eventuele preventieve diensten.
Tip: Zeg je huidige verzekering pas op als je dekking hebt bij je nieuwe verzekeraar!

De voordelen van een AOV bij a.s.r.
  • Een AOV die past bij jouw behoeften;
  • Het ruimste aanbod aan beroepen;
  • Bij a.s.r. heb je niet alleen een uitkering bij uitval, maar helpen we je ook preventief. Gaat het toch mis? Dan ontvang je de beste begeleiding bij re-integratie. Alles op jouw tempo;
  • Marktleider AOV met ruime ervaring;
  • Een verzekeraar met veel aandacht voor duurzaamheid.

Heb je een AOV bij a.s.r. en twijfel je of jouw polis nog aansluit bij jou als ondernemer? Neem dan contact op met je adviseur.
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }