Ga naar de hoofdinhoud

De Loonkostenscan en de rol van de salarisverwerker

a.s.r. biedt bedrijven met een verzuimverzekering én een salariskoppeling de mogelijkheid om een loonkostenscan uit te laten voeren. Met de loonkostenscan helpen we werkgevers met het benutten van financiële regelingen. We nemen jou als salarisverwerker graag mee in dit proces.

Hoe kan een werkgever de loonkostenscan aanvragen?
Een werkgever kan in ons Werkgeversportaal de loonkostenscan aanvragen. Als uit de scan blijkt dat de werkgever gebruik kan maken van een loonkostenvoordeel, omdat er sprake is van een doelgroepverklaring, dan helpen wij hierbij. De doelgroepverklaring wordt aangevraagd en aan de salarisverwerker toegestuurd. We delen deze informatie uiteraard ook met de werkgever en zijn verzekeringsadviseur.
Blijft de salariskoppeling werkzaam?

Ja, de salariskoppeling die de werkgever bij ons heeft, blijft gewoon werkzaam. Hier verandert verder niets aan.

Let op: als de salariskoppeling om wat voor reden dan ook niet werkt, kunnen wij de loonkostenscan niet uitvoeren.

Wat moet ik doen als salarisverwerker?

Als de loonkostenscan is aangevraagd, kan het zo zijn dat je vanuit SubAdvies* een toekenning doelgroepverklaring loonkostenvoordeel (LKV) ontvangt. De doelgroepverklaring is het officiële bewijs dat een werkgever een loonkostenvoordeel mag ontvangen.

De doelgroepverklaring omvat:

  • Type loonkostenvoordeel
  • Naam werknemer
  • Werkgever
  • Ingangsdatum loonkostenvoordeel

Het is belangrijk dat je de doelgroepverklaring activeert in je verloningssysteem.

Let op: om ervoor te zorgen dat de werkgever het loonkostenvoordeel ontvangt, is het van belang om dit correct te activeren in de aangifte loonheffingen. Het loonkostenvoordeel van het lopende jaar wordt in september van het daaropvolgende jaar direct aan de werkgever uitgekeerd.

*SubAdvies is de specialist in het herkennen van no-risk en loonkostenvoordelen.

Heb je vragen? 

Stuur dan een e-mail naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl. Wij helpen je graag.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }