Bij goed ondernemerschap hoort - onder andere - dat je je verzekert voor gebeurtenissen of voorvallen die de continuïteit van je onderneming en dus je inkomen in gevaar brengen. Denk bijvoorbeeld aan uitval door ziekte of een ongeval.
Ben je van plan een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af te sluiten om je hier tegen te beschermen? Neem dan contact op met een adviseur. Wanneer je een AOV bij ons aanvraagt verloopt het acceptatieproces via twee strikt gescheiden afdelingen: de afdeling Acceptatie en de Medische Dienst.
Lees hieronder hoe het aanvraagproces voor een AOV verloopt of bekijk de video van het aanvraagproces.
Als jouw adviseur heeft aangegeven dat je aanvraag digitaal wordt afgehandeld dan kun je de status van je aanvraag volgen via je persoonlijk a.s.r. account. Het proces verloopt dan volgens de volgende stappen:
Je adviseur dient je aanvraag bij ons in. Je ontvangt daarvan direct een ontvangstbevestiging en vervolgens een mail waarmee je jouw persoonlijke a.s.r. account kunt activeren. Let op! De link is 24 uur geldig. Klik je na 24 uur op de link, dan ontvang je gelijk een nieuwe link in je e-mail. Heb je vragen over het aanmaken van het account? Neem dan contact op met onze Servicedesk via (030) 278 87 62. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00.
Zodra je jouw account hebt geactiveerd, kun je de gezondheidsverklaring invullen. We vragen je om dat zo eerlijk en volledig mogelijk te doen. Je adviseur heeft in de aanvraag aangegeven op welke manier jij dit wilt doen. In je a.s.r. account is terug te vinden wat jouw keuze is:
Je vult in de a.s.r. account een gezondheidsverklaring in en beantwoordt daarbij vragen over je persoonlijke en medische gegevens. Of je upload een bestaande gezondheidsverklaring. Vervolgens beoordelen de medewerkers van onze Medische Dienst je gezondheidsverklaring. Als zij nog extra informatie nodig hebben, dan nemen ze daar contact met je over op.
Je kunt de gezondheidsverklaring ook telefonisch doornemen met een van onze medewerkers. Het voordeel is dat je ons meteen een toelichting kunt geven op je gezondheid en ook zelf vragen kan stellen. De persoon waarmee je spreekt is geen arts, maar heeft wel relevante medische kennis.
Je geeft alle aandoeningen, ziekten en gebreken aan ons door die je ooit hebt gehad. Want sommige zaken, zoals een botbreuk of een meniscusoperatie kunnen na een aantal jaren alsnog voor klachten zorgen. Bij andere aandoeningen is dat juist helemaal niet het geval. De medisch adviseur kijkt op die manier naar jouw medische geschiedenis.
Als het aanvraagformulier binnen is en de gezondheidsverklaring is ingevuld, kunnen onze medewerkers starten met het beoordelen van jouw aanvraag. Dit verloopt via een strikt gescheiden traject. Als er tijdens deze beoordeling nog aanvullende informatie nodig is, sturen we een notificatie per mail naar jou en je adviseur, waarna je de details kunt bekijken in het beveiligde a.s.r. account. Jouw adviseur kan via zijn eigen omgeving ook de status volgen en informatie toevoegen m.b.t. jouw bedrijfs- en inkomensgegevens. Aanvullende informatie over jouw medische gegevens kun je alleen zelf toevoegen via je a.s.r. account en zijn vanwege de wet op de privacy niet inzichtelijk voor je adviseur.
Als we alle relevante informatie hebben beoordeeld zijn er drie scenario’s mogelijk:
Omdat een aanvraag voor een AOV gemiddeld langer duurt dan bijvoorbeeld het aanvragen van een reisverzekering biedt a.s.r. voorlopige dekking tijdens het aanvraagproces. In je a.s.r. account kun je direct zien of jij recht hebt op voorlopige dekking. Lees er hier meer over om te zien wat de voorlopige dekking inhoudt en welke voorwaarden er voor gelden. Een eventuele voorlopige dekking loopt totdat de verzekering daadwerkelijk ingaat of een afwijzing bekend is. Er wordt geen voorlopige dekking afgegeven voor bestaande ziektes, aandoeningen of klachten.
Nadat je adviseur het aanvraagformulier heeft ingevuld, ontvang je direct een ontvangstbevestiging van je aanvraag en kort daarna een link om je account te activeren. Je klikt op de link in de mail, maakt een wachtwoord aan en voltooit het account met de verificatie door de sms-code op je telefoon in te vullen. Daarna kun je inloggen met je wachtwoord en de sms-code die je op het ingegeven mobiele nummer ontvangt.
Nee, in het aanvraagproces is dat niet mogelijk. We hebben al een account voor je aangemaakt waar jouw persoonlijke gegevens aan gekoppeld zijn. Via de link in de e-mail hoef je dit alleen nog te activeren. Heb je problemen met het aanmaken van je account? Neem dan contact op met onze Servicedesk (030) 278 87 62.
De link die je ontvangt is 24 uur geldig. Als je na die tijd op de link klikt, kun je zelf direct een nieuwe link aanvragen. Heb je vragen over het activeren van je account, neem dan contact op met onze Servicedesk via (030) 278 87 62.
Mogelijk is deze in je spam-folder beland. Is dat niet het geval? Neem dan contact op met onze Servicedesk (030) 278 87 62
In het digitale acceptatieproces is het noodzakelijk dat je zelf reageert op medische verzoeken. Deze verzoeken kan de adviseur niet voor je oppakken i.v.m. de wet op de privacy. Daarnaast hebben we jouw akkoord nodig als we een voorstel doen wat qua premie of voorwaarden afwijkend is van hetgeen wat je hebt aangevraagd. We raden je wel aan om je reactie hierin af te stemmen met je adviseur omdat hij op basis van jouw persoonlijke situatie kan inschatten wat in jouw situatie de beste opties zijn.
De adviseur speelt een belangrijke rol in het aanvraagproces. Enerzijds om je te adviseren als wij een ander voorstel doen dan je hebt aangevraagd. Anderzijds om je te helpen bij het aanleveren van de juiste informatie. Door zijn ervaring weet de adviseur precies welke informatie benodigd is, wat een snelle afhandeling bevorderd. De adviseur kan de opgevraagde informatie m.b.t. de bedrijfs-en inkomensgegevens toevoegen via zijn eigen portaal en je kunt dit weer terug zien in je eigen account. Op basis van jouw persoonlijke afspraken met de adviseur kunnen jullie afstemmen wie welke informatie aanlevert.
Als je aanvraag wordt omgezet in een definitieve polis, worden alle documenten uit het aanvraagproces opgeslagen in het documentenoverzicht in het a.s.r. account en kun je gebruik maken van alle mogelijkheden.
Als je aanvraag niet wordt omgezet in een definitieve polis, kun je nog een jaar de aangeleverde informatie inzien via je account. Daarna schonen wij het account op.
We geven in je a.s.r. account precies weer wanneer je van ons een reactie mag verwachten.
Wij sturen de arts of behandelaar een herinnering als ze niet binnen de gevraagde termijn een reactie geven. Onze ervaring leert echter dat behandelaren sneller reageren op een informatieverzoek als je zelf contact opneemt met de arts met het verzoek om de gevraagde informatie te verstrekken.
Je vindt het aanvraagformulier terug in het documentenoverzicht in je a.s.r. account (het document-icoontje rechts bovenin)
Als de polis definitief is opgemaakt vind je deze terug
onder het documentoverzicht (het document-icoontje rechts bovenin).
Onder het documentenoverzicht (het document-icoontje rechts bovenin)
verzamelen we alle documenten die wij in dit proces verstuurd hebben en die jij
of je adviseur in het proces naar ons verstuurd hebben.
Voor algemene vragen met betrekking tot de gezondheidsverklaring verwijzen we je graag naar onze pagina over de medische acceptatie. Mocht je tijdens het invullen vragen hebben, neem dan contact op met onze de Medische Dienst 030-2781570.
Je sluit niet elke dag een arbeidsongeschiktheidsverzekering af. Daarom bieden wij je de mogelijkheid vragen te stellen tijdens een vrijblijvend informatiegesprek. Wij helpen je graag.
Dit kan telefonisch via (030) 278 03 35 op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur of via ons contactformulier.