Ga naar de hoofdinhoud

Wanneer je een arbeidsongeschiktheidsverzekering wilt afsluiten doe je dat met een onafhankelijk adviseur. Deze tussenpersoon vergelijkt bijvoorbeeld de voorwaarden van verschillende verzekeringen, probeert voor jou de meest gunstige dekking en premie te vinden en brengt een adviesrapport uit. De afsluitkosten en advieskosten verschillen per adviseur en situatie.

Kosten voor advies 
Aan het adviestraject van de adviseur over je financiële situatie en relevante verzekeringen zijn kosten verbonden. Dit bedrag verschilt per adviseur en situatie. Een standaardbedrag is er dus niet, wel kun je de kosten opdelen in afsluit- en advieskosten. Daarnaast kunnen er kosten gerekend worden voor het beheer van je verzekering. Er zijn adviseurs die rekenen met abonnementskosten, anderen sturen een factuur voor het aantal uren dat zij met je verzekering en jou bezig zijn geweest. Het is van belang om met regelmaat na te gaan of je verzekeringen en de dekking nog passen bij de verzekeringsbehoefte die je hebt.
Afsluitkosten AOV
Wanneer je zelf op zoek gaat naar een passende AOV en daarin zelf een keuze maakt, kun je alsnog een adviseur in de hand nemen om de arbeidsongeschiktheidsverzekering af te laten sluiten. Wanneer een adviseur een arbeids­ongeschiktheidsverzekering voor jou afsluit betaal je hiervoor en deze afsluitkosten zijn altijd eenmalig. Uiteraard zijn de afsluitkosten lager dan wanneer er ook een advies wordt uitgebracht.
Advieskosten AOV
Een adviseur sluit niet alleen een arbeidsongeschiktheidsverzekering af, hij of zij brengt ook advies uit wanneer je daarvoor kiest. Natuurlijk rekent de adviseur ook kosten voor het afsluiten van een AOV. Een goed advies zorgt ervoor dat je een verzekering afsluit die past bij het risico dat je loopt en de verzekeringsbehoefte die je hebt. En het kan je een betere arbeids­ongeschiktheids­verzekering opleveren tegen dezelfde kosten. Of dezelfde dekking tegen lagere kosten.
Uitgebreid adviesrapport

Een adviseur is op de hoogte van het aanbod in de markt, jouw financiële situatie en die van je gezin. De adviseur kijkt daar niet alleen inhoudelijk naar, hij of zij weet ook wat het beste bij je past en wat de laagste premie is en zal inventariseren wat jouw behoefte is. Lees meer over wat een adviseur doet

Na het adviesgesprek ontvang je een adviesrapport met onder andere:
  • inzicht in de financiële situatie van je gezin;
  • advies over het realiseren van je doelen;
  • verschillende scenario’s die aansluiten op jouw voorkeuren;
  • een overzicht van de best passende arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en premies.
Zijn de advieskosten van de AOV fiscaal aftrekbaar?

De bemiddelings- of advieskosten voor een arbeidsongeschiktheids­verzekering zijn niet aftrekbaar binnen de aangifte Inkomstenbelasting.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }