Een onafhankelijk adviseur of ‘inkomensadviseur’ helpt je bij de keuze voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV), het afsluiten ervan en advies en bemiddeling in de periode dat je verzekerd bent. Hij verdiept zich in jouw situatie en wensen. Wat de adviseur voor jou doet, kun je verdelen in de volgende stappen:

1. Kennismaken: het eerste gesprek met je adviseur
Het eerste gesprek met de adviseur is geheel vrijblijvend. Via welk communicatiemiddel dit gesprek loopt, is afhankelijk per adviseur. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Tijdens dit gesprek vertelt de adviseur wat hij voor je kan doen en welke kosten aan een vervolg verbonden zijn. 
2. Inventariseren, analyseren en adviseren
Wil je na dit eerste gesprek verder met de adviseur? Dan brengt hij jouw situatie en wensen in kaart, analyseert ze en geeft jou advies. Dat advies lees je terug in een overzichtelijk rapport waarin verschillende scenario’s staan beschreven. Op die manier krijg je een goed inzicht in jouw financiële situatie en de risico’s op arbeidsongeschiktheid. 
3. Op zoek naar de juiste oplossing

Wil je je vervolgens verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? Dan gaat de adviseur voor jou op zoek naar een passende oplossing. Hij vergelijkt bijvoorbeeld de voorwaarden van verschillende verzekeringen, omdat die per verzekeraar kunnen verschillen. En probeert voor jou de meest gunstige premie te vinden. Als jullie het samen eens zijn, dan vraagt hij de verzekering aan bij de gekozen verzekeraar en controleert daarna alle documenten.

4. Periodieke check
In de periode dat je verzekerd bent voor arbeidsongeschiktheid kan er van alles wijzigen. Je bedrijf groeit of je krijgt kinderen. Of er verandert iets in de wetgeving. Past de huidige verzekeringsoplossing nog steeds bij jouw situatie? De adviseur blijft jou begeleiden. Niet alleen als je uitvalt, maar ook als er zaken wijzigen in je verzekering of in het contact met de verzekeraar.
Kosten voor advies

Aan dit adviestraject zijn kosten verbonden. Dit bedrag verschilt per adviseur en situatie. Lees ook wat provisie betekent. 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }