Ga naar de hoofdinhoud

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is veel meer dan alleen een garantie op inkomen. Zo krijg je bijvoorbeeld ook een uitkering als je met zwangerschapsverlof gaat en heb je recht op nazorg met behulp van onze eigen experts.

Vanaf het moment dat wij in de jaren 60 als een van de eersten een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers in de markt zetten, hebben wij onze AOV’s steeds verder verbeterd. Daarom krijg je nu een uitgebreid pakket ter preventie om uitval te voorkomen, de best mogelijke begeleiding en een uitkering bij arbeidsongeschiktheid. Bekijk hieronder wat je allemaal bij een AOV krijgt:

Dit krijg je altijd bij onze AOV's
Dit krijg je als je tijdelijk niet kunt werken
Vergelijk de keuzemogelijkheden van onze AOV’s
Er valt aardig wat te kiezen bij onze AOV’s. En elke keuze die je maakt, heeft invloed op je premie. Hoe meer je verzekert, hoe hoger je premie. En andersom. Ga dus altijd goed na of de dekking van je verzekering past bij wat je nodig hebt: 
AOV 2.5
Langer mee AOV
AOV
Flexibele AOV
Welk inkomen wil je in het 1e jaar verzekeren als je 100% arbeidsongeschikt raakt?
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je gemiddelde inkomen over de laatste 3 jaar. Je kunt tot € 50.000 verzekeren. Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je gemiddelde inkomen over de laatste 3 jaar. Je kunt tot € 180.000 verzekeren.
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je gemiddelde inkomen over de laatste 3 jaar.
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je inkomen.
Welk inkomen wil je vanaf het 2e jaar verzekeren als je 100% arbeidsongeschikt raakt?
Dit bedrag is hetzelfde als in het eerste jaar..
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je gemiddelde inkomen over de laatste 3 jaar. Je kunt tot € 180.000 verzekeren.
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je gemiddelde inkomen over de laatste 3 jaar.
Je kunt een bedrag verzekeren tot 90% van je inkomen.
Hoeveel dagen wil je wachten op je eerste uitkering? 
Kies uit een wachttijd van 30 of 60 dagen
Kies uit een wachttijd van 60 of 90 dagen.
Kies uit een wachttijd van 30, 60, 90, 180, 365 of 730 dagen
Kies uit een wachttijd van 14, 30, 60, 90, 180, 365 of 730 dagen
Kies je voor beroepsarbeids-ongeschiktheid of voor passende arbeid?  Alleen beroepsarbeidsongeschiktheid 5-jaars uitkering: beroepsarbeidsongeschiktheid
Langlopende uitkering: er wordt gekeken of je in staat bent minimumloon te verdienen in algemeen geaccepteerd werk
Kies uit beroepsarbeids-ongeschiktheid of passende arbeid Kies uit beroepsarbeids-ongeschiktheid of passende arbeid
Vanaf welk arbeidsongeschiktheidspercentage wil je geld krijgen? Standaard vanaf 25% arbeidsongeschiktheid. Je kunt ook kiezen voor 45%.  Standaard vanaf 25% arbeidsongeschiktheid. Standaard vanaf 25% arbeidsongeschiktheid. Je kunt ook kiezen voor 45%, 55%, 65% of 80%.  Standaard vanaf 25% arbeidsongeschiktheid. Je kunt ook kiezen voor 45%, 55%, 65% of 80%. 
Hoelang wil je bij arbeidsongeschiktheid geld krijgen?  Je krijgt geld totdat je weer kunt werken: je de maximale uitkeringsduur van 2 of 5 jaar hebt bereikt, je de eindleeftijd van je verzekering hebt bereikt of je overlijdt. 5-jaars uitkering: je krijgt geld tot je weer kunt werken, je de maximale uitkeringsduur van 5 jaar hebt bereikt en niet in aanmerking komt voor de langlopende uitkering, je de eindleeftijd van je verzekering hebt bereikt of je overlijdt
Langlopende uitkering: je krijgt geld tot je eindleeftijd van je verzekering hebt bereikt of je overlijdt.
Je krijgt geld totdat je weer kunt werken, je de eindleeftijd van je verzekering hebt bereikt of  je overlijdt. Je krijgt geld totdat je weer kunt werken, je de eindleeftijd van je verzekering hebt bereikt of je overlijdt.
Tot welke leeftijd wil je verzekerd zijn? Je kiest zelf de eindleeftijd voor je verzekering. 
De standaard maximum eindleeftijd is op dit moment 67 jaar. Je kunt de eindleeftijd ook verhogen naar 68 jaar. Voor zwaardere beroepen (zoals schilder, kapper of stratenmaker) is de standaard eindleeftijd 55 of 60 jaar. 
Wil je liever minder premie betalen? Dan kun je kiezen voor een lagere eindleeftijd.  Maar dan moet je ook langer tot je AOW kunnen rondkomen van je eigen geld of andere inkomsten. 
Je kiest zelf je eindleeftijd. Standaard is de eindleeftijd 67 jaar en 3 maanden. Kies je voor een lagere eindleeftijd dan de standaard? Dan betaal je minder premie. Maar moet je ook langer tot je AOW kunnen rondkomen van je eigen geld of andere inkomsten. Je kiest zelf de eindleeftijd voor je verzekering. 
De standaard maximum eindleeftijd is op dit moment 67 jaar. Je kunt de eindleeftijd ook verhogen naar 68 jaar. Voor zwaardere beroepen (zoals schilder, kapper of stratenmaker) is de standaard eindleeftijd 55 of 60 jaar. Wil je liever minder premie betalen? Dan kun je kiezen voor een lagere eindleeftijd. Maar dan moet je ook langer tot je AOW kunnen rondkomen van je eigen geld of andere inkomsten. 
Je kiest zelf de eindleeftijd voor je verzekering. 
De standaard maximum eindleeftijd is op dit moment 67 jaar. Je kunt de eindleeftijd ook verhogen naar 68 jaar. Voor zwaardere beroepen (zoals schilder, kapper of stratenmaker) is de standaard eindleeftijd 55 of 60 jaar. Wil je liever minder premie betalen? Dan kun je kiezen voor een lagere eindleeftijd. Maar dan moet je ook langer tot je AOW kunnen rondkomen van je eigen geld of andere inkomsten. 
 Wil je dat het verzekerde bedrag meestijgt met inflatie? Je verzekerde bedrag blijft gelijk. Je kiest of jouw verzekerde bedrag gelijk blijft of dat wij het bedrag jaarlijks laten meestijgen met de CBS loonidex. Je kiest of jouw verzekerde bedrag gelijk blijft of dat wij het bedrag jaarlijks laten meestijgen met de CBS loonidex. Je kiest of jouw verzekerde bedrag gelijk blijft of dat wij het bedrag jaarlijks laten meestijgen met de CBS loonidex.
Tussentijds je verzekerde bedrag verhogen? Je kunt je verzekerde bedrag 1 keer in de 3 jaar verhogen met maximaal 20% zonder medische vragen. Wil je dit vaker verhogen of met meer dan 20% aanpassen? Dan moet je vragen over je gezondheid beantwoorden. Je kunt je verzekerde bedrag ieder jaar verzekerd bedrag met maximaal 10% verhogen zonder medische vragen. Ben je ouder dan 55 jaar, dan vragen we je een aantal gezondheidsvragen in te vullen. Je mag het verzekerd bedrag ook verlagen. Je kunt je verzekerde bedrag 1 keer in de 3 jaar verhogen met maximaal 20% zonder medische vragen. Wil je dit vaker verhogen of met meer dan 20% aanpassen? Dan moet je vragen over je gezondheid beantwoorden. Zolang je niet arbeidsongeschikt bent mag je op elk moment je verzekerde bedrag aanpassen. Dit mag 1 keer per jaar met maximaal 10% zonder medische vragen. Wil je dit vaker verhogen of met meer dan 10% aanpassen? Dan moet je vragen over je gezondheid beantwoorden.
Tussentijds je verzekerde bedrag verlagen? Je mag het verzekerde bedrag altijd verlagen Je mag het verzekerde bedrag altijd verlagen Je mag het verzekerde bedrag altijd verlagen Je mag het verzekerde bedrag altijd verlagen
Wanneer wil je de verzekering kunnen opzeggen? Je kunt kiezen voor:
1 jaar: De verzekering is direct dagelijks opzegbaar.
3 jaar: Na afloop is je contact dagelijks opzegbaar.
Je kunt kiezen voor:
1 jaar: De verzekering is direct dagelijks opzegbaar.
3 jaar: Na afloop is je contact dagelijks opzegbaar.
5 jaar: Na afloop is je contact dagelijks opzegbaar.
Je kunt kiezen voor:
1 jaar: De verzekering is direct dagelijks opzegbaar.
3 jaar: Na afloop is je contact dagelijks opzegbaar.
Je kunt kiezen voor:
1 jaar: De verzekering is direct dagelijks opzegbaar.
3 jaar: Na afloop is je contact dagelijks opzegbaar.
Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }