Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Casper: fitness en wandelen

Het beweegdagboek van Casper: fitness en wandelen

15 februari 2021
Casper (29) houdt ervan om lekker te knallen in de sportschool: HITT, roeien of een goede full body workout. “Van sporten krijg ik energie.” Maar een goede balans blijft belangrijk. “Door zowel fysiek inspannend als ontspannend te trainen, zorg ik voor de ideale dagindeling.” Benieuwd hoe zijn weekindeling eruitziet? Check hier zijn beweegdagboek! 

Over Casper

De week van Casper

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality punten
Maandag HIIT, & roeien 63 minuten 300
Dinsdag Wandelen 180 minuten 200
Woensdag Yoga & boksen 60 minuten 300
Donderdag Indoor cycle & full body work-out 65 minuten 300
Vrijdag Pumptraining & fitness 45 minuten 200
Zaterdag Wandelen 180 minuten 100
Zondag HIIT 30 minuten 200
 

Maandag
Ik begin mijn werkdag met een halfuur HITT-les geven. Daarna plak ik er nog een buikspierkwartier aan vast. Om het uur vol te maken, ben ik nog even op de ergometer gesprongen. Met roeien beweeg je in één klap al je ledematen actief, waardoor je sneller voor een hogere hartslag krijgt. 

Maandag is altijd de dag waarop je de week optimaal kan starten. Zo begin je de week met een voorsprong!

Dinsdag
Dinsdag is mijn papadag, dus neem ik mezelf altijd voor om iets leuks of actiefs te doen met mijn zoon. We hebben twee rondjes door de wijk die we graag wandelen. Samen tellen de rondjes op tot iets meer dan 10.000 stappen. Wanneer je dan nog een paar dingen in huis doet, zit je als snel op de 15.000 stappen. Daarnaast geef ik in de avond anderhalf uur training, waarbij ik de nodige beweging meepak.

Woensdag
Woensdag begin ik met een yogasessie om mezelf een concentratieboost te geven en wat te doen tegen de stijve spieren. Omdat je hartslag hier niet van omhoog gaat, heb ik met een vriend een uur gebokst.

Van sporten krijg ik energie. Door de balans te zoeken tussen zowel fysieke inspanning als ontspanning, zorg ik voor een ideale dagindeling.

Donderdag
Op donderdag geef ik een indoor cycleles van 30 minuten (dit loopt altijd uit). Daarvoor probeer ik altijd een korte full body work-out te doen. Daarmee maak je de spieren goed warm en zorg je voor een verhoogde hartslag.

Ik vind het altijd het leukst om mezelf uit te dagen met één of twee sportmaterialen uit de sportschool. Je kan met zoveel simpele attributen een work-out maken (die niet makkelijk hoeft te zijn).

Vrijdag
We zijn er bijna: het weekend! Vandaag een korte werkdag. De pumptraining om 12:00 uur zorgt voor een goede warming-up, maar helaas krijg ik hier geen punten voor. Dus daarom nog maar even een work-out knallen met een collega en twee leden van de sportschool waar ik werk. Tijdens deze work-out heb ik 45 minuten goed gas gegeven en daarmee de nodige punten weer gescoord!

Zaterdag
Weekend! Dat is niet stilzitten, maar weer lekker de buurt in. Wandelen en boodschappen doen, staat garant voor 10.000 stappen. Lekker!

Zondag
Knallen op de zondag: een 30 minuten HIIT die ik wekelijks met mijn vrouw doe. Gezellig samen sporten, voordat we de rest van de dag lekker ontspannen op de bank kunnen hangen.

De eerste twee rondes van de HITT vlogen eruit alsof ik 9 uur geslapen had. Daarna kakte het niveau in en moest ik strijden om tijdens ronde vijf de work-out af te maken. Dan motiveert een sportieve partner je wel! Zonder haar was ik zeker bij ronde drie gestopt.

De gouden tip van Casper

Plan voor jezelf aan het begin van de week je sport-, rust-, en beweegmomenten in. Als de afspraken voor je werk belangrijk zijn, moeten die voor én met jezelf net zo belangrijk zijn.

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Wil jij het liefst elke week net zo in de sportschool knallen als Casper? Dat kan! Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality houd je bewegen wél vol.

Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van jaarlijks cashback op je aanvullende zorgverzekering bij De Amersfoortse of Ditzo?

Probeer a.s.r. Vitality nu 4 maanden gratis bij het afsluiten van een zorgverzekering van de Amersfoortse of Ditzo. Meer weten? 

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit