Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Dalibor: 7-daagse hardloopchallenge

Het beweegdagboek van Dalibor: 7-daagse hardloopchallenge

19 november 2020

Heb jij weleens een sportchallenge geprobeerd? Het werkt motiverend en daagt je uit om het beste uit jezelf te halen! Dat merkt ook a.s.r. Vitality-deelnemer en fanatiek hardloper Dalibor (37). Naast de a.s.r. Vitality-beloningen, houdt een 7-daagse hardloopchallenge hem gemotiveerd. In dit beweegdagboek neemt hij je mee door zijn week. Check het hier!

De week van Dalibor

Maandag

Ik doe mee aan een challenge om 7 dagen aaneengesloten actief bezig te zijn. Deze maandag is de derde dag. Vreemd genoeg werkt deze challenge dwingend, dus ben ik in de pauze vandaag snel naar buiten gegaan zonder een vaste route in gedachten. 

Deze challenge is een onderdeel van de voorbereiding om in juni 2021 Hadrians Wall in vijf delen te hardlopen. Dat is ongeveer 150 kilometer in vijf dagen rennen.

Dinsdag

Vandaag is herstel belangrijk, dus er staat een korte run van 6 kilometer op de agenda. Ik besluit lekker vroeg te gaan, tussen de vergaderingen door.

Ik geef mijn work-out op een schaal van 1-5 een 4: het rennen ging goed! Lopen door het donker vind ik lastig, maar het wordt wel veel makkelijker als je samen met iemand rent.

Woensdag

Ik heb er weer zin in vandaag! Om er zeker van te zijn dat ik niet op het laatste moment iets anders plan, heb ik een afspraak gemaakt om met iemand samen te gaan hardlopen. Zo’n buddy is een goede stok achter de deur. Het maakt afzeggen lastig en is ook nog eens fijn omdat we een late run maken, door het donker.

Donderdag

Ik ben nu ver over de helft van mijn challenge. Het is de zesde dag en ik voel het in mijn benen. Gelukkig heb ik vandaag weer een korte run. O ja, de maximale punten voor de week zijn al binnen! 

Ik heb ook al mijn punten voor het hele jaar bij elkaar gesprokkeld. Deze 7-daagse challenge geeft me daarom extra motivatie om te blijven bewegen.

Vrijdag

Het weer zat vandaag niet mee. Ik heb een flink stuk door de regen gerend, erg verfrissend, koud en nat. Om niet te vermoeid te zijn voor de laatste dagen, houd ik het tempo laag. 

De motivatie vandaag was ver te zoeken, maar ik weet hoe ik me voel na afloop. Beter en energieker. Ik spreek dan een beloning voor mezelf af: in dit geval een nieuw boek. Daar haal ik mijn motivatie op de korte termijn dus vandaan.

Zaterdag

De aangepaste maatregelen door COVID-19 zijn overal zichtbaar. Aan de positieve kant, zie je daardoor meer mensen dan ooit buiten wandelen, rennen en andere vormen van actief zijn. Daardoor voel ik me minder alleen als ik op pad ga. Het feit dat het 16 graden is en zonnig, helpt ook enorm!

Zondag 

Vandaag had ik een rustdag. 

De gouden tip van Dalibor

“Het is makkelijker om een rijdende trein op gang te houden dan eentje die stilstaat in beweging te krijgen.” Dalibor raadt iedereen aan om in beweging te blijven en de motivatie niet op te geven! Zo blijft je lichaam in gang en houd je het makkelijker vol.

Ook beloond worden voor bewegen?

Dat kan! Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality houd je de motivatie om te sporten vast. Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. 

Door je hartslag te verhogen en stappen te zetten, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Bekijk snel wat a.s.r. Vitality voor jou kan betekenen!

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit