Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Renate: fitness, mountainbiken, zwemmen en wandelen

Het beweegdagboek van Renate: fitness, mountainbiken, zwemmen en wandelen

19 november 2020
Heb jij flink last van spierpijn door je workout? De motivatie om dan weer te gaan sporten, kan soms ver te zoeken zijn. Ook Renate (27) kent dit probleem, maar heeft een manier gevonden om samen met a.s.r. Vitality toch lekker te blijven bewegen. “Ik had helemaal geen zin, maar wat ben ik blij dat ik ben gegaan!” Benieuwd wat haar geheim is? Check hier haar beweegdagboek! 
Over Renate

De week van Renate

Maandag

Mijn week begon goed met ‘s avonds op de planning de FitClub van Women’s Health in samenwerking met Basic Fit*. Samen met presentator Dennis hebben we een uur lang geknald tijdens een shape work-out. Pittig? JA ZEKER. Maar ondanks dat, wel volgehouden!
*Dit dagboek is geschreven voordat de groepslessen landelijk werden gecanceld vanwege corona.

Na een dag op kantoor had ik veel zin en energie om deze workout te volbrengen. 

Dinsdag

Spierpijn hier! Tijdens de FitClub van Women’s Health van maandag was er een leuke challenge: wie kan er het langste planken. Ik wist het maar liefst twee minuten vol te houden. 

Woensdag

Woensdagavond was een heerlijke dag om af te sluiten binnen de oranje muren van de Basic Fit. Ik begon met een virtuele les: booty. Hierna heb ik nog dertig minuten geknald op de spinningfiets. 

Wat voor gevoel had je na het sporten?
Ik had veel zin om naar de sportschool te gaan. Wat ben ik blij dat we weer gezellig “gezamenlijk” kunnen trainen. 

Donderdag

Donderdag besloot ik lekker te gaan zwemmen. Zwemmen is een uitstekende optie als je wat spierpijn hebt en daarnaast is banenzwemmen een complete lichaamstraining. 

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?
Ik had eigenlijk helemaal geen zin om te gaan, maar wat ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Hierdoor heb ik heerlijk geslapen. 

Vrijdag

Aangezien ik nog wat spulletjes moest pakken voor mijn vakantie heb ik vandaag geen activiteit gedaan. Even een “sport rustdag” wel heb ik met inpakken en in en rondom het huis mijn stappen gezet!

Zaterdag

Zaterdagochtend ging de wekker om half vijf. Nog even de allerlaatste spulletjes in de auto gezet en toen voor een week naar Oostenrijk vertrokken. Bij aankomst hebben we een wandeling van dertig minuten gemaakt. 

Zondag 

Eigenlijk stond vandaag op de planning om even te relaxen na de lange autorit van gister. Maar conclusie: juist eruit! Daarom de eerste vakantiedag actief begonnen met een mountainbiketocht in de bergen van Reith im Alpbachtal, Oostenrijk.

Ik was redelijk moe, maar ondanks dat heb ik me eroverheen gezet. En met een fantastisch eindresultaat! Ik heb een hele mooie tocht gemaakt. 

De gouden tip van Renate

“Maak voor jezelf een planning van je activiteiten. Plan je eerste sportsessie op maandag in. Over het algemeen ben je dan gemotiveerd en nog niet moe. Kies daarnaast ook jouw ideale sportmoment: voor de één is dat ’s ochtends en voor de ander weer ’s avonds.” 

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?


Meer verhalen over {0}