Beste [[fullName]], hartelijk dank voor je bericht. We hebben je schademelding goed ontvangen.
Nadat jij je schade hebt gemeld handelt een van onze schadebehandelaars je schade af. Daarnaast is je adviseur op de hoogte van je melding. Je kunt altijd bij je adviseur terecht als je vragen hebt. Wil je weten wie je adviseur is? Dit kun je vinden met je a.s.r. account of zoek bij ons je adviseur.
Hoe meer informatie we hebben, hoe sneller we je kunnen helpen. Stuur daarom altijd direct zaken als schadeformulier, foto's, gegevens over een eventuele andere partij en IBAN mee.
Soms kunnen we de schade direct met een nota afwikkelen. Maar soms hebben we eerst een offerte nodig of komt er een expert. a.s.r. heeft een duurzaam herstelnetwerk voor veel soorten schades.
Schade betalen we uit aan het bij ons bekende rekeningnummer of aan de benadeelde. Let op: het kan zijn dat je een eigen risico hebt.
Als je een eigen risico hebt en de aansprakelijke tegenpartij is bekend, dan gaan wij het eigen risico verhalen. Dit kan soms even duren. Bijvoorbeeld als de tegenpartij de schade nog niet heeft gemeld. Of als er discussie is over de aansprakelijkheid. Soms lukt verhalen helemaal niet, al doen wij onze uiterste best.
Om je zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk dat je je aan een aantal regels houdt: