Ben jij bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je met ons in contact komen om alle zaken gerelateerd aan de zorgverzekering van jouw cliënt te regelen? Dan vind je op deze pagina alle benodigde informatie om jouw cliënt aan te melden, wijzigingen door te geven en andere zaken te bespreken die te maken hebben met de lopende zorgverzekering bij a.s.r.
Als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder kun je na aanmelding van je cliënt voor de volgende zaken bij ons terecht:
Kies hieronder je situatie:
Voordat je zaken voor je cliënt kunt regelen, is het belangrijk dat je ons een officiële machtiging én de papieren van de rechtbank toestuurt (beschikking). Alleen zo kunnen wij de aanmelding van jouw cliënt in orde maken en met je in gesprek gaan over de zorgverzekering die bij ons is afgesloten. Zodra wij de aanmelding verwerkt hebben, ontvang je hier een schriftelijke bevestiging van.
Je kunt als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder ook uit naam van jouw cliënt een betalingsregeling treffen. Dit is mogelijk voor de maandelijkse premie en eventuele zorgkosten die invloed hebben op het eigen risico of de eigen bijdrage. Heeft de cliënt een premieachterstand én een eigen risico achterstand, dan moet je hier twee afzonderlijke regelingen voor treffen. Kies hieronder jouw situatie:
Wil je een betalingsregeling aanvragen voor het eigen risico of de eigen bijdrage van je cliënt? Maak dan gebruik van ons online formulier.
Wil je een betalingsregeling aanvragen voor de maandelijkse premie van je cliënt? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail.
Neem telefonisch contact op of stuur een e-mail.
Cliënt heeft een Ik kies zelf van a.s.r. zorgverzekering | 030 27 80055 optie 3 |
Cliënt heeft een a.s.r. zorgverzekering | 030 27 80044 optie 3 |
Bij a.s.r. bepaal je zelf hoe je de rekeningen van je cliënten betaalt: via automatisch incasso of betaalmail. Kun je of wil je geen gebruik maken van automatisch incasso, pas dan eenvoudig je betaalvoorkeur aan naar betaalmail. Zodra er een rekening klaar staat ontvang je een digitaal betaalverzoek op het door jou opgegeven e-mailadres. Dit betaalverzoek geeft een duidelijk overzicht van de betaalgegevens en de zorg waarvoor betaald moet worden, zonder specifieke gezondheidsgegevens te delen van de verzekerde.
Ben je bewindvoerder? Vraag dan de betalingsachterstand van je cliënt op via ons formulier voor bewindvoerders.
Ben je een curator of budgetbeheerder? Neem dan contact met ons op via e-mail. Maak gebruik van de onderstaande knop.
Heeft een incassobureau een gedeelte of de hele betalingsachterstand van je cliënt overgenomen? Neem dan direct contact op met de deurwaarder om een betalingsregeling te treffen voor het deel dat bij hun ligt. Klik hier voor de contactgegevens van de deurwaarders waar wij mee werken.
Voor de eventuele betalingsachterstand bij a.s.r. neem je alsnog telefonisch contact met ons op via:
Cliënt heeft een Ik kies zelf van a.s.r. zorgverzekering: 030 27 80055 optie 3
Cliënt heeft een a.s.r. zorgverzekering: 030 27 80044 optie 3
Het treffen van een betalingsregeling heeft géén gevolgen voor de zorgverzekering van je cliënt. Deze blijft actief. Daarnaast zijn er geen extra kosten verbonden aan de betalingsregeling.
Ben je bij ons bekend als bewindvoerder? Dan ontvang je automatisch het polisblad van je cliënt(en) de week van 20 november. Deze wordt digitaal verzonden.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.