Ga naar de hoofdinhoud
Als je arbeidsongeschikt raakt of dreigt te worden, komt er veel op je af. Je zit vol vragen en je wilt weten wat je te wachten staat. Bij a.s.r. staat er gelukkig direct een team van specialisten klaar om je zo goed mogelijk op te vangen. Zij doen er alles aan om je vlot en verantwoord te begeleiden. Lees en bekijk op deze pagina alles wat je moet weten over arbeidsongeschiktheid.
Het proces in 8 stappen

Als je arbeidsongeschikt raakt, komt er veel op je af. We begeleiden je stap voor stap. Hieronder lees je wat je kunt verwachten: van het moment waarop je je ziek meldt tot en met de verdere begeleiding tijdens je arbeidsongeschiktheid.

  1. Ziekmelden:
    Meld je arbeidsongeschikt via asr.nl/ziekmelden (online formulier). Wil je liever eerst iemand spreken? Bel dan (030) 278 15 55. Twijfel je of je het formulier goed hebt ingevuld? Na je melding volgt een kennismakingsgesprek waarin je extra informatie kunt geven.
  2. Bevestigingsmail:
    Je ontvangt een bevestigingsmail. In die mail zit ook een kopie van het formulier dat je hebt ingevuld.
  3. Eerste gesprek:
    De claimbeheerder (jouw vaste contactpersoon) belt je op. In dat gesprek leggen we uit wie wij zijn en wat we voor je gaan doen. Jij kunt je situatie vertellen en ons aanvullende informatie geven.
  4. Overleg met specialisten:
    De claimbeheerder bespreekt je melding met een medisch adviseur en een arbeidsdeskundige. We zorgen ervoor dat je uitkering, als je daarvoor in aanmerking komt, op tijd wordt betaald.
  5. Besluit en vervolg:
    We delen de uitkomst van het overleg zo snel mogelijk met je. Als we genoeg informatie hebben, laten we je direct weten hoeveel procent arbeidsongeschikt je bent en wat de volgende stappen zijn. Soms hebben we eerst nog extra informatie nodig voordat we een besluit kunnen nemen.
  6. Extra onderzoek:
    We kunnen je vragen een afspraak te maken met een onafhankelijke controle-arts. De medisch adviseur kan ook informatie opvragen bij jouw eigen huisarts of specialist – natuurlijk alleen met jouw schriftelijke toestemming.
  7. Opnieuw beoordelen:
    Als alle extra informatie binnen is, bekijken we je melding opnieuw en informeren we je over de uitkomst.
  8. Vervolgcontact:
    Zodra alles duidelijk is, blijf je contact houden met je claimbeheerder. Hij of zij regelt alles wat nodig is voor de volgende stappen tijdens jouw periode van arbeidsongeschiktheid.

 

Onze experts begeleiden je in elke fase 
Wij helpen je graag