Ga naar de hoofdinhoud
Home advies over uitvaartverzekering nodig
Vrouw achter laptop in keuken vraagt zich iets af

Advies over mijn uitvaartverzekering, is dat wel nodig?

Bij a.s.r. werken klantadviseurs die je graag helpen met het maken van een bewuste keuze over je uitvaartverzekering. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met je eigen onafhankelijk adviseur. Maar wat doen zij precies voor je? Is dat wel zo nodig en wat kost dat dan? Wij leggen het graag uit.

Als je al een uitvaartverzekering hebt, bekijkt een klantadviseur samen met jou of je verzekerde waarde en het type verzekering past bij je huidige situatie en bijbehorende wensen. De kosten van een crematie of een begrafenis veranderen in de loop der jaren. Maar ook je uitvaartwensen natuurlijk.

Misschien wil je liever een familiegraf nu je getrouwd bent? Of zit je niet meer bij de voetbalvereniging waar je de borrel wenste. Je vriendinnengroep is misschien geslonken of juist gegroeid. Deze kleine en grote veranderingen hebben allemaal effect op de kosten en daarmee je uitvaartverzekering.

Meer over uitvaartwensen. 

Getrouwd of gescheiden?

Wat is je burgerlijke staat? Heb je een kindje gekregen of zijn de kinderen nu volwassen? Ook deze aanpassingen kunnen invloed hebben op je verzekerde situatie. Is je kind meeverzekerd op je verzekering en is het in jouw situatie gunstig om daarnaast een aparte uitvaartverzekering voor je kind af te sluiten? Misschien staat je inmiddels ex-partner nog ingeschreven als eerste begunstigde of ben je verhuisd naar een andere gemeente waar de kosten weer heel anders kunnen zijn. Zo is het advies persoonlijk.

Meer over een uitvaartverzekering voor je kind

Hoe gaat een persoonlijk adviesgesprek over je uitvaartverzekering?

Je kunt advies aan huis krijgen van een adviseur van a.s.r. óf je kunt kiezen voor telefonisch advies. Als je kiest voor telefonisch advies, dan plannen we een telefonisch gesprek met je in. Dat kan waar en wanneer je wilt. Via je pc, laptop of tablet kun je live met ons meekijken. Onze klantadviseurs brengen je uitvaartwensen in kaart met aantal vragen. In welke gemeente woon je? Wil je rouwbrieven en hoeveel? Wil je begraven of gecremeerd worden?

Aan de hand van dit soort vragen maakt de adviseur een schatting van de kosten. Als er wijzigingen in je uitvaartverzekering gaan plaatsvinden, ontvang je meteen na het telefoongesprek een adviesrapport per mail. Deze kun je rustig doorlezen en via de bijgevoegde link digitaal akkoord geven door middel van IDIN.

Kan ik ook té goed verzekerd zijn?

Ja, dat kan. Klantadviseurs zijn er om advies te geven. En teveel verzekerd zijn is een van de drie mogelijkheden. Misschien had je bij het afsluiten nog niet voldoende spaargeld en nu wel. Misschien zijn je uitvaartwensen veranderd en wil je het nu liever zo sober mogelijk terwijl je 10 jaar geleden nog een grootse koffietafel wilde.

Welke mogelijkheden zijn er?

Oververzekerd
Je uitvaartverzekering is hoger van de kosten voor je wensen. Een adviseur gaat samen met jou kijken of het misschien beter is om je verzekering aan te passen, zodat je een lagere premie gaat betalen.

Voldoende verzekerd
Je zit voor nu helemaal goed, dat is een fijne bevestiging.

Onderverzekerd
De kosten van je uitvaart liggen waarschijnlijk een (stuk) hoger dan je huidige verzekerde bedrag. Een adviseur helpt je een keuze te maken of je wilt bijverzekeren. De keuze is aan jou. Of misschien heb je voldoende spaargeld en wil je dit geld voor de uitvaart bewaren. Dat is natuurlijk ook mogelijk.

Heb je al een uitvaartverzekering van a.s.r.?

Een telefonisch adviesgesprek met een adviseur van a.s.r. is vrijblijvend. Gaan wij de uitvaartverzekering voor je aanpassen of wil je een aanvullende verzekering, dan betaal je als klant eenmalig € 20 (2024) distributiekosten. Als je kiest voor advies aan huis, dan zijn de distributiekosten eenmalig € 58 (2024).

Ben je nog niet voor je uitvaart verzekerd bij a.s.r.?

Wil je telefonisch advies? Dan betaal je bij a.s.r. € 70 (2024) voor advies en € 20 (2024) distributiekosten voor het afsluiten van je uitvaartverzekering. Wil je liever advies aan huis door een adviseur van a.s.r.? Dan betaal je € 140 (2024) voor advies en € 58 (2024) distributiekosten voor het afsluiten van je uitvaartverzekering.

Waarom zijn dit de kosten voor een adviesgesprek?

Wij zijn verplicht om deze kosten te rekenen. Dit heeft te maken met het provisieverbod dat de Rijksoverheid in 2013 heeft ingesteld. De bovengenoemde extra kosten kun je in termijnen betalen tot maximaal 24 maanden. Heb je een onafhankelijke verzekeringsadviseur? Laat je dan informeren wat de kosten zijn bij de betreffende adviseur.

Rekenvoorbeeld bij telefonisch advies van a.s.r.
Rekenvoorbeeld bij telefonisch advies van a.s.r.

Je bent klant bij a.s.r. en je uitvaartverzekering is gewijzigd. Je gaat door een wijziging nu maandelijks een premie van €10 betalen. Dan rekenen we de eerste 24 maanden € 0,83 per maand extra (€ 33 : 24 maanden = € 0,83). Na deze 24 maanden zijn je distributiekosten afbetaald en wordt er maandelijks €10 afgeschreven.

We helpen je graag

Wij willen er graag voor zorgen dat je op de juiste manier verzekerd bent. En dat je een bewuste keuze maakt over je uitvaartverzekering. Wil je graag een afspraak maken voor een adviesgesprek?

Neem dan contact op met je onafhankelijk adviseur of plan online een afspraak met ons in. 


Meer verhalen over Uitvaart

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }