Hein: "In ons bedrijf hebben wij een schat aan kennis en ervaring gebundeld. Dat biedt meerwaarde aan alle betrokkenen. De aangesloten bedrijven werken volgens afgesproken normen en richtlijnen. Daar worden de eindklanten blij van, en dat ziet de verzekeraar graag. De glaszetter krijgt genoeg tijd en geld om de klus netjes te klaren, dus die gaat ook fluitend aan het werk. Veel van de bedrijven werken al sinds de oprichting met Uniglas, dus al 25 jaar. Langlopende relaties zijn ook een aspect van duurzaamheid. Wij slaan alle schademeldingen op in onze database. Stel, iemand meldt vandaag een steen door z'n ruit. Maar twee weken eerder hebben we daar al 'lek & blind' glas aangetroffen (lekkage in dubbelglas buiten de garantietermijn - red). Meteen gaat bij Uniglas een rood lampje branden. Zoiets willen we best coulant oplossen, maar dan wel voor rekening van de klant. Niet van de verzekeraar."