Je wil goede zorg voor je kat. Maar een bezoekje aan de dierenarts kan behoorlijk duur zijn. Met een kattenverzekering is jouw kat verzekerd tegen onverwacht hoge dierenartskosten
Met de verzekeringskaart zie je in een oogopslag de meest relevantie productinformatie. De verzekeringskaart helpt je de kattenverzekering Ik kies zelf van a.s.r. te vergelijken met andere verzekeraars.
Wil je weten wat precies verzekerd is? Dat lees je in onze voorwaarden. In het eerste verzekeringsjaar kun je je verzekering niet beëindigen. Daarna kun je je verzekering ieder moment online opzeggen via je a.s.r. account. Wij beëindigen de verzekering dan met ingang van de eerstkomende maandelijkse beëindigingsdatum.
Je kan een huisdierenverzekering afsluiten voor elke kat tot een leeftijd van 6 jaar. Daarna is het niet meer mogelijk om een verzekering af te sluiten.
Huisdieren die bestemd zijn voor de verkoop, kun je niet verzekeren. Daarnaast zijn sommige kattenrassen gevoeliger voor bepaalde aandoeningen. Daarom kan het zijn dat we bepaalde operaties of behandelingen niet vergoeden. Aangeboren aandoeningen zijn niet verzekerd, ook als dit op het moment van verzekeren nog niet bekend was.
Een identificatiechip voor je kat is verplicht. Dit geldt ook voor katten die getatoeëerd zijn. De chip moet voldoen aan de ISO-standaard. Als je je kat gaat verzekeren, vragen we al direct het chipnummer. Zorg dus dat je deze bij de hand hebt. Weet je het chipnummer niet? Je kan het chipnummer vinden op de factuur van de dierenarts of in het paspoort dat je van de fokker krijgt. Blijkt achteraf dat je huisdier niet gechipt is? Dan kunnen wij ervoor kiezen niet of maar een deel te vergoeden.
Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Dat betekent dat we geen kosten vergoeden voor behandelingen van gezondheidsklachten, letsel of aandoeningen in de eerste dertig dagen. Ook kosten die daaruit voorkomen vergoeden we niet. De wachttermijn geldt ook voor de aanvullende dekkingen.
De wachttermijn geldt niet als je huisdier een behandeling nodig heeft als je kat onverhoopt in deze dertig dagen een ongeluk krijgt. In dat geval kun je de kosten tijdens de wachttermijn wel declareren.
Het kan zijn dat we om een patiëntenkaart vragen als we extra informatie nodig hebben om een declaratie in behandeling te nemen. Met de informatie op de patiëntenkaart kunnen we bepalen of de behandeling volgens de polisvoorwaarden gedekt is.
Op een patiëntenkaart staat wat er met jouw huisdier aan de hand is. De dierenarts houdt hierop diagnoses, klachten en behandelingen bij. Je kan deze opvragen bij de dierenarts als we hierom vragen voor een declaratie.
We vergoeden maximaal € 2.500 per jaar aan ziektekosten voor je kat. Er zijn wel een aantal zaken die we niet vergoeden:
Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden van de huisdierenverzekering.
De premie van de huisdierenverzekering van jouw kat is minimaal € 11,47. Dit bedrag hangt af van het ras en de leeftijd. Als je verzekering is afgesloten, berekenen we na elk verzekeringsjaar opnieuw de premie op basis van de leeftijd van jouw kat. Dat heet een verouderingstoeslag. Je kan de premie elk jaar terugvinden op jouw polisblad.
De kosten die je maakt als jouw huisdier ziek is of een ongeluk krijgt worden vergoed tot een bedrag van € 2.500,- per jaar. We vergoeden alleen de kosten die in Nederland gemaakt zijn. Voorbeelden van kosten die hierbij horen zijn:
De informatie die hierboven staat is een samenvatting van deze basisverzekering. Hoe je precies verzekerd bent, staat in de verzekeringskaart of de polisvoorwaarden.
Met de aanvullende dekking Reis is jouw kat ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden:
Met de aanvullende dekking Crematie ben je verzekerd voor: