Leefstijlcoaching en je zorgverzekering

Ons mentale welzijn wordt steeds belangrijker en er komen steeds meer middelen beschikbaar om hier zelf mee aan de slag te gaan. Een goed middel hiervoor is leefstijlcoaching door middel van eHealth modules. Op deze pagina vind je wat je hiervoor vergoed krijgt én waar je terecht kunt.

De vergoeding van leefstijlcoaching vanuit je zorgverzekering

Voor deze dekking hebben we gekozen voor 2 partners waarbij je online modules kan volgen en een vergoeding krijgt vanuit je aanvullende verzekering:

  • Vitalmindz
  • Welshop

Kosten

De programma’s bij Vitalmindz kosten € 540 per volledig programma.

Vergoeding

Bij a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. zijn er vergoedingen voor leefstijlcoaching vanuit de aanvullende verzekeringen. Bekijk hieronder de vergoeding per verzekering.  

Waarom eHealth leefstijlcoaching?

eHealth levert een grote en belangrijke bijdrage aan betaalbare, toegankelijke en kwalitatief goede zorg. Door middel van eHealth is jouw zorgverlener in staat om jou op afstand aan te bieden wat je nodig hebt en je te blijven ondersteunen, zonder dat daar tijdrovende face-to-face contact voor nodig is. Daarnaast zorgt het ervoor dat jij zelf meer inzicht krijgt in jouw eigen gezondheid en ermee aan de slag kunt gaan op een tijdstip én plaats naar jouw eigen keuze. Fijn toch? Op die wijze heb je dus zelf meer eigen regie over jouw gezondheid.

Hoe werkt eHealth leefstijlcoaching?
Je kiest bij welke partner je een coachingtraject wil volgen en schrijft je in op de website van de aanbieder. Je volgt het traject en ontvangt van de aanbieder een rekening. Deze betaal je zelf aan de aanbieder en dient deze daarna bij ons in. Je ontvangt dan van ons de vergoeding die hoort bij de aanvullende verzekering die je hebt. Je betaalt altijd een gedeelte van de rekening zelf. De hoogte is afhankelijk van de gekozen module en je aanvullende verzekering.
Leefstijlcoaching via Vitalmindz

Vanaf 2021 kan je terecht bij onze nieuwe partner Vitalmindz voor digitale leefstijlcoaching. Je kan hierbij kiezen voor een traject met daarbij 3 uur begeleiding van een psycholoog of zonder deze begeleiding. Thema's bij Vitalmindz zijn:

  • Stoppen met piekeren
  • Bewegen
  • Slaapproblemen

Let op: het aanbod kan gedurende het jaar nog wijzigen.

Het doel

De E-health interventies van Vitalmindz zijn gericht op:

  • het verminderen van klachten
  • het vergroten van de draagkracht en veerkracht
  • het verbeteren van functioneren en inzicht in eigen mogelijkheden

Alle eHealth modules worden begeleid door een psycholoog.

Inhoud van de eHealth modules
Afhankelijk van je vraagstelling wordt er onderscheid gemaakt tussen een aantal varianten van eHealth modules. Alle modules zijn gebaseerd op cognitieve gedragstherapie en zijn interactief: opdrachten, bibliotheek, animaties en video’s. De modules zijn opgebouwd uit een introductieles, gevolgd door verschillende onderdelen. Het is de bedoeling om één les per week te volgen, zodat er ruimte is om te oefenen in de praktijk. 
Triagegesprek
Alle eHealth modules starten met een triagegesprek. Daarbij wordt je hulpvraag besproken en het gekozen programma. Om te voorkomen dat er een niet passend programma gekozen wordt helpt Vitalmindz je bij de keuze. Het is niet de bedoeling dat er gedurende de eHealth module gewisseld wordt. 
Leefstijlcoaching via Welshop

Welshop biedt online modules, inclusief begeleiding van een coach of psycholoog.

Thema's bij Welshop zijn onder andere:

  • Mindfulness
  • Effectief leren omgaan met stress
  • Mentaal fit

Let op: het aanbod kan gedurende het jaar nog wijzigen.

Meer informatie
Leefstijlcoaching
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }