Ga naar de hoofdinhoud

Leefstijlcoaching en je zorgverzekering

Ons mentale welzijn wordt steeds belangrijker en er komen steeds meer middelen beschikbaar om hier zelf mee aan de slag te gaan. Een goed middel hiervoor is leefstijlcoaching door middel van eHealth modules. Op deze pagina vind je wat je hiervoor vergoed krijgt én waar je terecht kunt.

Hoe begin je?

Voor deze dekking hebben we gekozen voor 5 partners waarbij je online modules kan volgen en een vergoeding krijgt vanuit je aanvullende verzekering:

  • Vitalmindz
  • Welshop
  • Somnox
  • Dokter Tamara
  • Team Heartbeats
Vergoeding

Bij a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. zijn er vergoedingen voor leefstijlcoaching vanuit de aanvullende verzekeringen. Bekijk hieronder de vergoeding per verzekering.  

Waarom leefstijlcoaching?

(Digitale) leefstijlcoaching zorgt het ervoor dat jij zelf meer inzicht krijgt in jouw eigen gezondheid en ermee aan de slag kunt gaan op een tijdstip én plaats naar jouw eigen keuze. Fijn toch? Op die wijze heb je dus zelf meer regie over jouw gezondheid. Door leefstijlcoaching digitaal aan te bieden is jouw zorgverlener in staat om je op afstand te bieden wat je nodig hebt om je te blijven ondersteunen. Zonder dat daar tijdrovend face-to-face contact voor nodig is.

Zo levert eHealth een bijdrage aan betaalbare, toegankelijke en kwalitatief goede zorg. En dat vinden wij dan weer belangrijk.

Hoe werkt eHealth leefstijlcoaching?

Je kiest bij welke partner je een coachingtraject wil volgen. Gebruik de uitklappers hieronder en schrijf je in op de website van de aanbieder. Je volgt het traject en ontvangt van de aanbieder een rekening. Deze betaal je zelf aan de aanbieder en dient deze daarna bij ons in*. Je ontvangt dan van ons de vergoeding die hoort bij de aanvullende verzekering die je hebt. Je betaalt altijd een gedeelte van de rekening zelf. De hoogte is afhankelijk van de gekozen module en je aanvullende verzekering.

*Met Dokter Tamara hebben wij een overeenkomst zodat je deelname aan het programma niet hoeft voor te schieten. Dokter Tamara declareert de rekening direct bij ons. 

Kies een partner en schrijf je in
Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
Leefstijlcoaching
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }