Moet je voor een behandeling naar het ziekenhuis of andere zorgverlener maar kun je niet zelfstandig reizen? Dan kun je recht hebben op een vergoeding voor vervoer.
Wordt vervoer vergoed?
Er zijn verschillende soorten ziekenvervoer. Via onderstaande links bekijk je de vergoeding en de voorwaarden per soort.
Als je gebruik wilt maken van vervoer per taxi kun je dat doen via gecontracteerde zorgverlener Transvision. Om het vervoer te regelen bel je naar 0900 - 33 33 33 0 (€ 0,15 cent p/m). Het is in dat geval niet nodig om onderstaande stappen te doorlopen en een aanvraag te doen.
Wil je gebruik maken van ziekenvervoer maar niet via onze gecontracteerde zorgverlener Transvision? Dan doorloop je de volgende stappen:
Heb je een aanvullende verzekering? Mogelijk krijg je de eigen bijdrage die geldt voor vervoer dan ook vergoed. Je kunt de rekening voor de eigen bijdrage die je betaalt dan declareren. Bekijk onze webpagina over het declareren van zorgkosten.
Problemen aanvraag ziekenvervoer
Kom je er niet uit bij het doen van je aanvraag of is de aanvraag die je hebt gedaan afgewezen? Hier onder lees je veelgestelde vragen over het aanvragen van ziekenvervoer.
Om je aanvraag te beoordelen hebben we informatie van je nodig. Welke informatie dat is verschilt per reden van het vervoer. Wanneer je het aanvraagformulier ziekenvervoer doorloopt en aangeeft met welke reden je vervoer aanvraagt vind je welke vragen je beantwoord en welke informatie je meestuurt.
Wanneer we jouw aanvraag hebben behandeld krijg je automatisch bericht van ons. Zeker weten dat je aanvraag in ons systeem staat? Bekijk dan de status via onderstaande knop.
Er is een vergoeding voor logeerkosten vanuit de basisverzekering. Er zijn wel wat voorwaarden waar je aan moet voldoen om deze vergoeding te krijgen. De informatie daarover vind je via de onderstaande knop.
Heb je het ziekenvervoer van tevoren bij ons aangevraagd? Dan kun je de kosten declareren via het speciale declaratieformulier. Het declaratieformulier vind je hieronder.
Heb je nog geen aanvullende verzekering, maar wil je deze wel afsluiten? Dit regel je gemakkelijk via je a.s.r. account of de Zorg app. Sluit je de aanvullende verzekering na 31 januari af? Dan gaat je verzekering in per 1 januari van het volgende kalenderjaar.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}