Machtiging aanvragen

In sommige gevallen moet je voordat je zorg gebruikt eerst bij ons toestemming vragen: dat doe je via een machtiging. Op deze pagina lees je wanneer je een machtiging moet aanvragen, en hoe dat aanvragen werkt. 
Wanneer vraag je een machtiging aan?
Onder vergoedingen zoek je naar je behandeling of hulpmiddel. Je ziet dan direct of dit wordt vergoed en of je eerst een machtiging moet aanvragen. 
Zo vraag je een machtiging aan
  • Stap 1: invullen

    Download je aanvraagformulier en vul het in

    Het aanvraagformulier dat je invult hangt af van de soort zorg. Ook heb je soms aanvullende documenten nodig. Alle info vind je in het aanvraagformulier.

    Via onderstaande blokken vind je de formulieren per zorg. 
  • Stap 2: uploaden

    Upload het ingevulde aanvraagformulier

    Uploaden doe je hier. Als je overige documenten moet opsturen doe je dat ook hier. Na het succesvol uploaden ontvang je van ons een ontvangstbevestiging per mail.  

  • Stap 3: beoordelen

    Wij beoordelen je aanvraag

    Je ontvangt binnen 10 werkdagen van ons bericht over je aanvraag.  

    Bekijk hier de status van je aanvraag

  • Stap 4: uitkomst
     Je ontvangt de uitkomst per brief

    • Na goedkeuring maak je een afspraak met je zorgverlener.

    • Is je aanvraag afgewezen? Dan krijg je geen vergoeding. Als je het hier niet mee eens bent kun je opnieuw een machtiging aanvragen. Licht hierin toe waarom je het niet eens bent met de eerdere afwijzing.
Aanvraagformulieren
Via onderstaande knoppen download je het aanvraagformulier 
Veelgestelde vragen over het aanvragen van een machtiging
  • Is mijn machtiging ontvangen? toon
  • Wat doe ik als mijn machtigingsaanvraag afgewezen wordt? toon
  • Waarom moet ik een machtiging aanvragen? toon
  • Wordt de machtiging van je vorige verzekeraar overgenomen? toon
  • Staat jouw vraag hier niet tussen? toon
Meer informatie
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }