Ga naar de hoofdinhoud

Een arbeidsdeskundige helpt jou wanneer je arbeidsongeschikt raakt, maar kan je ook helpen om arbeidsongeschiktheid te voorkomen. Twijfel je of jij je werk nog wel volhoudt, slaap je slecht of heb je veel spanningsklachten? Een arbeidsdeskundige zorgt dat jij de juiste hulp krijgt. Dat kan ook betekenen dat hij of zij een andere professional erbij betrekt. We denken samen na over je re-integratiemogelijkheden en de oplossingen daarin.

De arbeidsdeskundige van a.s.r. ondersteunt de ondernemer

Onze arbeidsdeskundige gaat met jou in gesprek en brengt jouw situatie in kaart. Er wordt gekeken wat er anders zou kunnen binnen je bedrijf, of je gezonder kan leven, welke hulpmiddelen je nodig hebt en hoe jij je werk inricht. Aan de hand daarvan wordt een advies uitgebracht of andere professionals benaderd én soms kan dat ook gewoon het duwtje in de juiste richting zijn, zodat jij weer door kan gaan binnen je bedrijf. Zo hebben we grafisch vormgever Leo ook geholpen.

Wanneer schakel jij een arbeidsdeskundige in?

Er zijn ontzettend veel verschillende situaties denkbaar waarin je een arbeidsdeskundige inschakelt. Wanneer je arbeidsongeschikt bent, maar ook als je arbeidsongeschiktheid of uitval wilt voorkomen. Heb je een AOV, Flexibele AOV, AOV 2.5 of een Langer mee AOV en maak jij je zorgen over je gezondheid? Dan kun je ook een gesprek aanvragen met een arbeidsdeskundige. 

In deze gevallen kun je een arbeidsdeskundige in ieder geval inschakelen:

  • Je dreigt overspannen te raken en moet leren om grenzen te stellen.
  • Je hebt een aangepaste werkplek nodig om bijvoorbeeld rugklachten te voorkomen.
  • Je zoekt hulp om jouw bedrijf anders te organiseren.
  • Je bent arbeidsongeschikt en wilt op een andere manier geld verdienen.
  • Je krijgt jouw financiën niet helemaal op orde. 

Heb je een Langer mee AOV?
Dan is er sowieso elke 3 jaar contact tussen jou en de arbeidsdeskundige. Het eerste gesprek is binnen een half jaar na afsluiten van je verzekering. Samen kijken wij naar jouw situatie en hoe we jou of je bedrijf kunnen ondersteunen. Of dat er nu of op termijn andere oplossingen nodig zijn om door te kunnen werken tot je 67e.
Wanneer schakelen wij een arbeidsdeskundige in?
Wanneer jij je arbeidsongeschikt meldt, kan het zijn dat we aanvullende informatie nodig hebben over je werk of over je bedrijf. Dan schakelen we een arbeidsdeskundige in. Deze arbeidsdeskundige brengt jouw situatie in kaart en bekijkt wat er nodig is voor jou, zodat je weer aan het werk kunt gaan én blijven.
Een arbeidsdeskundige bij jou in de buurt
Per regio staat een arbeidsdeskundige voor jou klaar: Noord, Midden en Zuid. Wil je weten met wie je te maken kunt krijgen?

Neem dan contact met ons op via (030) 278 0335. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Of vul het contactformulier in via de onderstaande knop.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }