Ga naar de hoofdinhoud

Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering van a.s.r. kan iedere ondernemer, met of zonder personeel, gebruikmaken van de OndernemersBlauwdruk. Zelfkennis is een van de belangrijkste eigenschappen van een succesvolle ondernemer. Daarom kun je ieder jaar, wanneer het jou uitkomt en samen met een coach, jouw OndernemersBlauwdruk in kaart brengen.

Wat is de OndernemersBlauwdruk?

De analyse wordt uitgevoerd door de onafhankelijke organisatie SuccesvolOndernemen. Allereerst vul je online een vragenlijst in waarmee je een beter inzicht krijgt in jouw sterke kanten en ontwikkelpunten als ondernemer. Samen met een ondernemerscoach breng je jouw sterke eigenschappen en ontwikkelpunten als ondernemer in kaart. De coach geeft je vervolgens advies over je persoonlijke ontwikkeling en eventuele valkuilen. Zo haal je het beste uit jezelf.

De OndernemersBlauwdruk bestaat uit:
  • een online vragenlijst over je sterke kanten en ontwikkelpunten;
  • de OndernemersBlauwdruk in de vorm van een persoonlijk rapport;
  • afspraak op locatie met een ondernemerscoach;
  • persoonlijk advies over je ontwikkeling en eventuele valkuilen.

Wil je weten hoe het precies werkt? Bekijk dan onderstaande stappen (let op: dit geldt alleen voor klanten met een AOV van a.s.r.).

Ondernemer Jasper over de OndernemersBlauwdruk

"In mijn mailbox ontving ik de mailing van a.s.r. met de mogelijkheid om de Quickscan in te vullen. Ik was nieuwsgierig. De uitkomst van de Quickscan gaf een ‘verhoogde spanning’ aan. In eerste instantie ben ik me niet bewust geweest van de verhoogde spanning. Ik kon de vragen en gegeven antwoorden van de Quickscan niet direct daaraan linken. De persoonlijke toelichting van de coach van SuccesvolOndernemen gaf mij helderheid en nieuwe inzichten. De spanning zat in een bepaalde onrust, de onrust om altijd maar iets te ondernemen en dat ging op dat moment niet zoals voorheen.

Ik wist dat een aantal factoren een rol speelde en dat ik bepaald gedrag naar de buitenwereld liet zien ten opzichte van de persoon die ik diep van binnen ben.

Reden genoeg om de OndernemersBlauwdruk – het vervolg op en de verdieping van de Quickscan – in te vullen en daarna te bespreken met een coach van SuccesvolOndernemen. De toegevoegde waarde van de toelichting door de coach zat hem voor mij in een stuk spiegelen. Ik merkte dat mijn gedrag en gevoel niet altijd gelijk waren en dat werd bevestigd met de uitkomsten van het OndernemersBlauwdruk.

We hebben een aantal belangrijke factoren vanuit het verleden besproken. Ik voelde me op mijn gemak en kon daardoor open en eerlijk zijn daarover. De besproken factoren hebben immers invloed op mijn gedrag, functioneren en ondernemerschap. De vervolgbegeleiding door SuccesvolOndernemen is inmiddels gestart met als doel om meer passend bij mijn persoon en kwaliteiten te gaan ondernemen."

Zo meld jij je aan voor de OndernemersBlauwdruk

1. Maak een a.s.r. account aan
2. Log in op je a.s.r. account
3. Ga naar het tabblad 'Preventie'
4. Klik op 'OndernemersBlauwdruk'
5. Meld je aan

Een deelnemer over de OndernemersBlauwdruk
"Van a.s.r. ontving ik de uitnodiging om een OndernemersBlauwdruk te maken. Deze heb ik met beide handen aangepakt. Ik ben naar aanleiding daarvan in gesprek gekomen met een ondernemerscoach van SuccesvolOndernemen. Deze heeft een aanpak die bij je past of niet, maar ik raad iedereen die vooruit wil het eerste gesprek met hem aan te gaan. Wat heeft het mij veel gebracht en ik zal hem zeker weer bellen als ik dreig vast te lopen."
Zo werkt de OndernemersBlauwdruk
Stap 1: inloggen

Er zijn twee manieren waarop je kunt starten met de OndernemersBlauwdruk. Om je aan te melden via het a.s.r. account, volg je de instructies die hierboven in het kader staan.

Als je geen a.s.r. account hebt, dan kun je je ook aanmelden met een code. Om aan een code te komen kun je bellen met (030) 278 15 55 of een mail sturen naar inkomen.claim.individueel@asr.nl. Ga naar Mijn Ondernemersplatform en vul daar jouw code in.

Stap 2: de online vragenlijst
Je vult online een vragenlijst in over je motivatie voor het ondernemerschap, persoonlijke karaktereigenschappen, je kwaliteiten en je kennis en ervaring. Met het beantwoorden van alle vragen ben je ongeveer 20 minuten bezig. Je kunt altijd tussentijds stoppen en op een later tijdstip weer verder gaan. 
Stap 3: lees het rapport met de uitkomst
Op basis van jouw antwoorden ontvang je een persoonlijk rapport. In het rapport staat een analyse van jouw ondernemerskwaliteiten en je mogelijke verbeterpunten. Binnen 2 werkdagen word je gebeld door een coach voor het maken van een afspraak om het rapport te bespreken.
Stap 4: je bespreekt de uitkomst met een ondernemerscoach

Je coach gaat met je in gesprek over jouw kwaliteiten en aandachtspunten als ondernemer. Hij vertelt je wat jouw eventuele valkuilen zijn en geeft je advies over je persoonlijke ontwikkeling.

De uitkomsten zijn strikt vertrouwelijk

SuccesvolOndernemen hecht waarde aan het zo goed mogelijk beschermen van de privacy van haar gebruikers. Zij heeft dan ook maatregelen getroffen om te voorkomen dat persoonlijke en medische gegevens van haar deelnemers bij a.s.r. of anderen terechtkomt. Dus of nu wel of geen gebruik maakt van dit aanbod: het heeft geen gevolgen voor de dekking of premie van je verzekering.

Heb je vragen over de OndernemersBlauwdruk?

De OndernemersBlauwdruk wordt aangeboden via de onafhankelijke organisatie SuccesvolOndernemen. SuccesvolOndernemen is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00-18:00 uur. Per e-mail en voicemail kunnen 24/7 berichten worden achtergelaten. Uiterlijk binnen 48 uur krijgen je een reactie op het bericht.

 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }