Ga naar de hoofdinhoud

Als je een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij a.s.r. hebt, kun je elk jaar gebruikmaken van de Persoonlijke Gezondheidscheck. Daarmee breng je jouw gezondheidsrisico’s in kaart en krijg je advies op maat. Dit valt onder jouw AOV, dus hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Wat is de Persoonlijke Gezondheidscheck?

De Persoonlijke Gezondheidscheck signaleert risicovolle leefstijlpatronen en geeft inzicht in een aantal beïnvloedbare gezondheidsfactoren als bewegen, voeding en mentale en fysieke werkbalans. Door de gezondheidscheck op te volgen met de juiste preventieve zorg voorkom je ernstige gezondheidsproblemen en blijf je langer en vitaler aan het werk.

De Persoonlijke Gezondheidscheck bestaat uit:
  • een online vragenlijst over jouw leefstijl en gezondheid;
  • een thuischeckbox bestaande uit een vingerprik en urinetest;
  • eventueel een bloeddrukmeting;
  • een persoonlijk rapport over jouw gezondheid.

Wil je weten hoe het precies werkt? Bekijk dan deze stappen (let op: dit geldt alleen voor klanten met een AOV van a.s.r.).

Zo meld jij je aan voor de Persoonlijke Gezondheidscheck

1. Maak een a.s.r. account aan (als je die nog niet hebt)
2. Log in op je a.s.r. account
3. Ga naar het tabblad 'Preventie'
4. Klik op 'Persoonlijke Gezondheidscheck'
5. Meld je aan

Een deelnemer over de Persoonlijke Gezondheidscheck

"Ik schrok er best van toen ik hoorde dat mijn cholesterol te hoog was. Maar het heeft me geholpen om er iets aan te doen. Ik heb me verdiept in een gezonder eetpatroon en ben gaan hardlopen. Ik heb laatst zelfs een halve marathon gelopen."

Zo werkt de Persoonlijke Gezondheidscheck
Stap 1: inloggen

Er zijn twee manieren waarop je kunt starten met de Persoonlijke Gezondheidscheck. Om je aan te melden via het a.s.r. account, volg je de instructies die hierboven in het kader staan.

Heb je geen a.s.r. account, dan kun je je ook aanmelden met een code. Om aan een code te komen kun je bellen met (030) 278 15 55 of een mail sturen naar inkomen.claim.individueel@asr.nlGa naar persoonlijkegezondheidscheck.nl/asr en vul jouw code in. 

Stap 2: de online vragenlijst
Je vult online een vragenlijst in over je leefstijl en gezondheid. Bijvoorbeeld vragen over beweging en je eet- en drinkpatroon. Met het beantwoorden van alle vragen ben je ongeveer 30 minuten bezig. Je kunt altijd tussentijds stoppen en op een later tijdstip weer verder gaan.
Stap 3: de thuistest
Je ontvangt op je thuisadres de thuistest. Daarin zitten de materialen en instructies voor het uitvoeren van de vingerprik en urinetest. Vanwege de beperkte houdbaarheid stuur je de testen binnen 10 dagen terug. En tot slot geef je de waarden online door.
Stap 4: bloeddruk meten

Het is belangrijk voor het resultaat van de gezondheidscheck om de bloeddruk te meten. De actuele waardes voeg je toe aan je persoonlijke online account. Als je een Doorgaan­verzekering (AOV en zorg in 1) hebt, krijg je een gratis een bloeddrukmeter thuisgestuurd. Heb je geen Doorgaan­verzekering en geen bloeddrukmeter in huis? Dan kun je je bloeddruk laten meten bij je huisarts, apotheek of een thuiszorgwinkel.

Stap 5: persoonlijk advies
Zodra je alle vragen hebt beantwoord en de meetwaarden hebt doorgegeven, ontvang je jouw persoonlijke gezondheidsrapport. Hierin lees je hoe je ervoor staat, wat je al goed doet en wat je beter kunt doen. Je krijgt praktische adviezen om gezonder te leven. Daarbij krijg je meteen links naar websites, organisaties of hulpverleners die je hierbij kunnen helpen.  
De uitkomsten zijn strikt vertrouwelijk
Niemand van a.s.r. krijgt inzicht in jouw Persoonlijke Gezondheidscheck. Dus of je nu wel of geen gebruik maakt van dit aanbod: het heeft geen gevolgen voor de dekking of premie van je verzekering.
Heb je vragen over de Persoonlijke Gezondheidscheck?

De servicedesk van de Persoonlijke Gezondheidscheck is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur. Per e-mail, chat of voicemail kunnen 24/7 berichten worden achtergelaten.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }