De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Op 19 april heeft a.s.r. afscheid genomen van het merk De Amersfoortse. De arbeidsongeschiktheids-, inkomens- en zorgverzekeringen worden voortaan aangeboden onder het merk a.s.r.
Als ondernemer doe je natuurlijk jaarlijks belastingaangifte voor de inkomstenbelasting. Het bedrag dat je moet opgeven bij de Belastingdienst heet winst uit onderneming. Hiervoor moet je eerst je omzet vaststellen. Die bestaat uit je inkomsten van één kalenderjaar. Trek hier alle gemaakte kosten (exclusief btw) vanaf en het bedrag dat overblijft is je winst uit onderneming.
Dit bedrag kun je verlagen met aftrekposten, zoals de zelfstandigenaftrek en startersaftrek. Ook kom je vaak in aanmerking voor heffingskortingen zoals arbeidskorting en de algemene heffingskorting. Deze aftrekposten verlagen je winst, waardoor je ook minder belasting hoeft te betalen. Aan het eind van de streep weet jij dus je nettowinst of jaarinkomen. Dit is het bedrag wat je hebt verdiend en dat je opgeeft bij de Belastingdienst. En dit is het bedrag dat je kunt aanhouden als inkomen voor je AOV. Dus voordat je er belasting over hebt betaald. Ben je een DGA (directeur-grootaandeelhouder)? Dan mag je het bruto jaarsalaris invullen.
Bij het berekenen van je premie en het aanvragen van een AOV moet jij een bedrag invullen dat je wilt verzekeren. Oftewel jouw jaarinkomen of een bedrag waarmee je minimaal denkt rond te komen. Maar ja, hoe bereken en bepaal je dat? En wat vul je precies in? Houd er rekening mee dat je maximaal een bedrag mag opgeven dat 90% is van een gemiddeld jaarinkomen.
Idealiter vul je het verzekerde bedrag in waarmee je ‘normaal’ rond komt wanneer je arbeidsongeschikt bent. Welk bedrag heb jij nodig om je vaste lasten van te betalen, zoals je huur of hypotheek en boodschappen? Hoe lager dit bedrag, hoe lager de premie. Let op: het bedrag dat je opgeeft, is een bruto bedrag, de eventuele uitkering wordt netto uitgekeerd.
Dan moet je het volgende weten en invullen:
Dan moet je het volgende invullen:
Elke drie jaar vragen wij je om je jaarinkomen over de afgelopen drie jaar en of er wijzigingen zijn in je werkzaamheden of in de urenverdeling van je werkzaamheden. Zo sluit de verzekering altijd aan op jouw situatie. We noemen dit periodiek onderhoud. Dit geldt voor de AOV, AOV 2.5 en de Langer mee AOV.
Voor de Flexibele AOV geldt er geen verplicht periodiek onderhoud. Als je je wijzigingen minimaal eenmaal per 3 jaar opgeeft dan keren we bij arbeidsongeschiktheid altijd het verzekerde bedrag uit dat op dat moment op je polis staat. Ook al is je inkomen na opgave gedaald en heb je inmiddels misschien meer dan 90% van je gemiddelde inkomen verzekerd.
Je sluit niet elke dag een arbeidsongeschiktheidsverzekering af. Daarom bieden wij je de mogelijkheid vragen te stellen tijdens een vrijblijvend informatiegesprek. Hier lees je hoe je dat doet en hoe je zo’n gesprek aanvraagt.
Dit kan telefonisch via (030) 278 0335 op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur of via ons contactformulier.