Ga naar de hoofdinhoud

Direct schade melden

Schade komt altijd ongelegen. Je wilt zo snel mogelijk een oplossing maar weet vaak niet meteen hoe. Daarom helpen we je op weg om het zo goed mogelijk te regelen. Met zo weinig mogelijk rompslomp natuurlijk. Wij helpen je graag om je schade snel en duurzaam te laten herstellen.

Log in op je a.s.r. account, dan hebben wij je gegevens direct bij de hand. Of vul het online schadeformulier zelf in.

Inloggen Mijn a.s.r. Schade melden
Zo meld je jouw schade
Bij je adviseur melden
Je verzekeringsadviseur kent jouw situatie het beste en weet precies wat je bij een schade moet doen. Daarom kun je ook direct contact met hem opnemen om je schade door te geven. Weet je niet meer wie je adviseur precies is? Zoek dit dan gemakkelijk bij ons op.
Online melden

Je kunt je schade ook melden via ons schadeformulier. Binnen 10 dagen nemen we contact met je op over de behandeling van je schade. Wil je precies weten binnen hoeveel dagen je een reactie ontvangt? Bekijk dan onze reactietermijnen.

Telefonisch melden

Wil je liever telefonisch je schade bij ons melden? Dit kan natuurlijk ook. We zijn bereikbaar op werktijden via (030) 278 00 00. Noodsituatie? Bel direct (030) 256 77 77. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week, ook vanuit het buitenland.

Ruitschade melden

Voor autoruitschade neem je direct contact op met Glasgarant. Ruitschade in huis meld je rechtstreeks bij Uniglas of via (030) 257 80 00. Zij hebben een landelijk dekkend netwerk van lokale herstellers.

Heb je schade door diefstal, verlies of inbraak?

 
  1. Doe eerst aangifte bij de politie. Ook als je in het buitenland bent.
  2. Kun je tijdens je vakantie niet naar de politie? Meld de diefstal dan bij de reisleiding of bij de beheerder van je verblijf.
  3. Meld daarna de diefstal bij je verzekeringsadviseur of bij ons via het telefoonnummer (030) 278 00 00.
inbraak in donker huis
Alles over schade melden
Hulp nodig?

Kom je ergens niet uit en wil je direct contact met ons? Gebruik dan via onderstaande knop onze livechat. Je kunt dan direct een a.s.r. medewerker spreken via de chat.

Log in en bekijk je voorwaarden en meldingen

Wil je precies weten waarvoor je bent verzekerd? Lees dan de polisvoorwaarden en de clausules op het polisblad van je verzekering. Je verzekeringsadviseur of onze schade-expert kan je hierop toelichting geven.

Je vindt je polisblad en voorwaarden in je persoonlijke omgeving. Daar vind je ook een overzicht van jouw schademeldingen en kun je de status van je schade volgen. De polisvoorwaarden zijn daarnaast ook terug te vinden op de productpagina's van onze verzekeringen

Schade melden
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }