Let op: de omzetting van de gegevens naar het nieuwe administratiesysteem is verzet naar 20 januari 2024. De planning van de facturering is hierop aangepast.
Eind december ontvangt de werkgever een factuur over mutaties in de periode tot 15 december
De werkgever ontving in oktober en november facturen, zoals deze gewend was. In de periode dat we de administratie overzetten naar de nieuwe administratie, is het niet mogelijk om een factuur te genereren. Zijn er na de laatste factuur tussen medio november en 15 december mutaties doorgevoerd? Dan ontvangt de werkgever op 21 december een notificatie, dat er in het huidige portaal, een factuur klaarstaat voor de periode tot 15 december. Rond 27 december wordt het bedrag dat vermeld staat op de factuur geïncasseerd of uitbetaal. De factuur en de specificatie zijn te vinden in het huidige portaal bij ‘Dossier’. Zijn er in die periode geen mutaties doorgevoerd, dan krijgt de werkgever geen factuur.
De werkgever ontvangt een voorlopige factuur voor januari
De werkgever ontvangt op 27 december een notificatie, dat er in het huidige portaal een voorlopige factuur klaarstaat voor de premieprolongatie van januari. Die incasseren we op 2 januari. Zo kunnen we ondanks de omzetting tijdig de premies van de werknemers beleggen. Ook deze factuur en specificatie zijn te vinden in het huidige portaal bij ‘Dossier’.
Nieuw bankrekeningnummer
We gaan vanaf januari 2024 werken met een nieuw bankrekeningnummer NL39 ABNA 0625 8796 51, ten name van ASR Betalingscentrum B.V. Op de voorlopige factuur voor januari wordt het nieuwe bankrekeningnummer al vermeld. De werkgever ontvangt van ons eind december een mandaatbrief met de nieuwe incassogegevens.