Betalingsachterstand op je arbeidsongeschiktheidsverzekering bij a.s.r.

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Dan lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Je kunt ook een keer vergeten je premie over te maken. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wat zijn de gevolgen? En hoe kun je het oplossen? 

Wat kun je doen bij een betalingsachterstand? 
  • De openstaande premie direct betalen. Betaal het openstaande bedrag via ons rekeningnummer: NL52 ABNA 0539 5467 98 t.n.v. ASR Inkomensverzekering NV. Vermeld daarbij je polisnummer, je naam en je geboortedatum. Wil je een iDEAL betaallink toegestuurd krijgen voor de openstaande premie? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 tot 17.30 uur op 030 2784160.
  • Je rekeningnummer wijzigen. Betaal je via automatische incasso en is je rekeningnummer gewijzigd? Je wijzigt je rekeningnummer snel en eenvoudig via Mijn a.s.r. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Voortaan betalen via automatische incasso. Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Je wijzigt de betaalwijze snel en eenvoudig via Mijn a.s.r. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
Heb je moeite om de premie te betalen?
  • Kun je niet meteen betalen? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op 030 2784160. Je krijgt dan de mogelijkheid om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen met jou af hoelang dit mag duren.
  • Aanpassen van je verzekering. Misschien kun je de verzekering op zo’n manier aanpassen dat de premie betaalbaar wordt. Of misschien is het voor jou beter om helemaal te stoppen met premie betalen. Soms is je verzekering voortijdig stopzetten ook een keuze. Je adviseur kan je hierbij helpen de juiste keuze te maken. 
  • Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
     
Wat gebeurt er als je een betalingsachterstand hebt? 
Je kunt misschien een betalingsregeling treffen

Lukt het je niet om je premieachterstand in één keer te betalen? Dan kan je misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met jou stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.

Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen?

Reageer je niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt je betalingsachterstand op en lopen de aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Cannock Incasso, het van ons over. Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen? Dan loopt het contact over je betalingsachterstand via hen. Je kunt hen bereiken van 8.30 tot 17.00 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder.

Wanneer stopt de dekking van je verzekering?

Als je de premie niet op tijd of niet volledig betaalt, sturen we een herinnering dat de premie binnen 14 dagen betaald moet worden. Doe je dat niet, dan stopt de dekking van je verzekering. Word je in de tussentijd arbeidsongeschikt, dan heb je geen recht op een uitkering. Dit geldt voor de hele periode dat je arbeidsongeschikt bent, ook als je de premie en kosten later alsnog betaalt en je nog steeds arbeidsongeschikt bent.

Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?

Je bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij je achterstallige premie hebben ontvangen. Ben je ondertussen arbeidsongeschikt geraakt? Dan ben je weer verzekerd op het moment dat je volledig bent hersteld en weer aan het werk bent.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }