- Iemand die alle communicatie ontvangt over uw inkomensproducten van a.s.r.
- Iemand die contactpersonen kan aanmaken binnen het Werkgeversportaal.
Op deze pagina vindt u wat handige informatie om voor de eerste keer in te loggen en wegwijs te worden in het Werkgeversportaal. Ook leest u enkele voordelen die u in het Werkgeversportaal kunt regelen. Wilt u meer informatie over het Werkgeversportaal of op een later moment informatie terugvinden? Ga dan hier naar toe! Hier wordt u later ook steeds naar doorverwezen.
Voordat u aan de slag gaat met het Werkgeversportaal, moet u eerst uw account bevestigen. In de eerste brief die u van ons hebt ontvangen, staat uw gebruikersnaam die u hiervoor nodig heeft. Deze heeft u in het vervolg altijd nodig om in te loggen. In de tweede brief staat de eenmalige actvatiecode vermeld. Om uw account te bevestigen, gaat u naar deze pagina. Hier vult u uw gebruikersnaam en activatiecode in. Let op: deze activatiecode is maximaal 30 dagen geldig.
Vervolgens vult u uw e-mailadres in. Dit is het e-mailadres waarop u alle communicatie rondom uw verzekeringen van ons ontvangt en waarmee u uw wachtwoord kunt resetten. Na het bevestigen van uw e-mailadres in de ontvangen mail, is uw account aangemaakt en bevestigd.
Bij het aanmaken van uw account, wordt ook gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit vervangt de eenmalige activatiecode die u per brief van ons heeft ontvangen. Let er op dat dit een beheerderswachtwoord is. Deze hebben u en eventuele overige beheerders van het Werkgeversportaal altijd nodig om in te loggen. Gebruik dus geen persoonlijk wachtwoord.
Nu u uw eigen wachtwoord heeft gemaakt, kunt u aan de slag in het Werkgeversportaal. U logt in met uw eerder ontvangen gebruikersnaam en uw zelf gemaakte wachtwoord. Zodra u inlogt, is het belangrijk dat u alle gegevens controleert.
In het overzicht dat u ziet, staan al uw contracten. Voor elk contract moet u een hoofdgebruiker aanmaken. Een hoofgebruiker is de persoon die alle informatie over uw inkomensproducten ontvangt en het Werkgeversportaal beheert.
Daarna kiest u iemand die de ziek- en betermeldingen van uw medewerkers regelt in het Werkgeversportaal. Dit kan dezelfde persoon zijn als de hoofdgebruiker. U kunt hier ook de gegevens van iemand anders invullen. Deze persoon ontvangt alle informatie over zieke medewerkers.
Bij het aanmaken van een hoofdgebruiker en contactpersoon ziekmelden, wordt er gevraagd om een mobiel telefoonnummer in te vullen. Dit heeft u nodig bij het inloggen op het Werkgeversportaal en het bekijken van uw contracten. Hierbij maken wij gebruik van tweefactorauthenticatie (2FA). En daarvoor hebben we onder andere het mobiele telefoonnummer nodig van de hoofdgebruiker en/of contactpersoon ziekmelden. Dit is voor u en ons een stuk veiliger!
Het kan zijn dat uw adviseur namens u verantwoordelijk is voor het onderhoud van uw verzekering en daarnaast ook uw claims beheert. Het is dan nodig dat u uw adviseur toegang verleent tot het inzien van de claiminformatie, uitkeringsspecificaties en documenten over uw medewerkers.
Hiervoor bent u dan wettelijk verplicht een (verwerkers)overeenkomst met uw adviseur af te sluiten. Hierin is ook vastgesteld welke gegevens verwerkt mogen worden door uw adviseur. Daarnaast bent u verplicht om uw medewerkers hierover te informeren. Als u in het Werkgeversportaal verklaart dat uw adviseur toegang heeft tot deze informatie, verklaart u ook dat u aan de wettelijke verplichtingen voldoet.
Als uw medewerker ziek uitvalt is dit natuurlijk erg vervelend. Om u hierbij te kunnen helpen is het belangrijk dat u deze ziekmelding zo snel mogelijk aan ons doorgeeft. Omdat wij druk bezig zijn om alles voor u te regelen, gelden er voor nu nog verschillende stappen om een medewerker ziek te melden:
Het is mogelijk om uw salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegeven en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit uw salarispakket in het Werkgeversportaal van a.s.r. gezet. Zo bent u altijd goed verzekerd en hoeft u niet handmatig medewerkerswijzigingen door te voeren in het portaal. Wij bieden deze dienst kosteloos aan.
a.s.r. Vitality is een bewegingsprogramma waarbij uw medewerkers worden beloond zodra ze meer en vaker bewegen. Via een app helpen we uw medewerker om gezonde keuzes te maken. En gaan uw medewerkers actief aan de slag? Dan sparen ze voor leuke cadeaus en verdient u tot 8% cashback op de premie van uw verzuimverzekering.
a.s.r. re-integratie is er voor MKB ondernemers die weinig kennis en ervaring hebben op het gebied van verzuim en preventie en weinig tijd hebben om zich bezig te houden met intensieve verzuimbegeleiding. We ontzorgen onze klanten zoveel als mogelijk bij verzuim en helpen om verzuim te voorkomen. Ook ondersteunen wij werkgevers in het ingewikkelde proces van wetten en regels als een medewerker ziek uitvalt.
Wij bieden werkgevers verschillende opleidingen aan. Deze opleidingen zijn gericht op het duurzaam inzetbaar houden van uw medewerkers. Denk aan opleidingen met betrekking tot preventie, vitaliteit, omgaan met verzuim en wet- en regelgeving.
De continuïteit van uw bedrijf is erg belangrijk. Dan is het prettig als u uw medewerkers extra hulp kunt bieden als het even wat minder met ze gaat door ziekte, problemen thuis of strubbelingen op het werk. Met de Doorgaanverzekering combineert u een aantal dekkingen. Zo zorgen we voor duurzame inzetbaarheid van uw mensen, zodat uw bedrijf kan doorgaan.
Voor polis inhoudelijke vragen.
(030) 278 41 40
werkdagen 8.00-17.30
Voor vragen over ziek- en betermeldingen.
(030) 257 92 80
werkdagen 8.00 - 17.30
Voor vragen over inloggegevens.
(030) 257 86 98
werkdagen 8.00 - 17.30