“We dachten in het begin: nou we hebben a.s.r. Vitality en we hebben een aantal mooie webinars, dat gaat wel goed werken”, blikt Myrthe terug. “Maar we merkten dat als we er niet concreet aandacht aan geven, de aandacht ervoor wegzakt.” En dat terwijl iedereen vitaliteit weldegelijk een belangrijk onderwerp vindt, weet Myrthe uit maandelijkse medewerkerstevredenheidsonderzoeken. “Maar als het medewerkers niet precies duidelijk is wat ze moeten doen of wanneer ze aan hun vitaliteit mogen werken, dan zakt het weg. Dus we zijn eigenlijk continu bezig om die blijvende aandacht eraan te geven.”
Om het belang van vitaliteit onder de aandacht te houden, posten ze veel op hun eigen intranet. “Maar we hebben ook een aantal ambassadeurs en aanjagers van vitaliteit”, benoemt Myrthe. “Zo zorgen we dat het niet een hr-feestje wordt. Zo van: hier is hr weer, we willen graag iets met beweging doen. Het is pas succesvol als het echt vanuit de medewerkers zelf wordt gedragen.”