Ga naar de hoofdinhoud
Home Sticks komt terug... maar niet alleen!
Rapper Sticks met oorlogsfotograaf Eddy van Wessel in de a.s.r. campagne Het Andere Bewijs - Wapenhandel

Sticks komt terug... maar niet alleen!

15 juni 2017

Ken je onze campagne Het andere verhaal met rapper Sticks nog? Hierin vertelde Sticks namens Nederlanders wat hij van een verzekeraar verwacht. Hij gaat nu een stapje verder en legt samen met Katja Schuurman, Eddy van Wessel en Wanda de Kanter uit waarom hij niet wil dat zijn premiegeld wordt geïnvesteerd in zaken waar niemand achter kan staan. Sticks: “Het gaat erom hoe je als bedrijf in de wereld staat, over fatsoen. Investeren in wapenhandel, dat kan toch echt niet? Of kinderarbeid. Dan haak ik echt af.”

Met hulp van Eddy, Wanda en Katja
Voor een vervolg op de campagne het andere verhaal, vroegen we Sticks op welke vragen hij antwoord wilde zien en welke issues hij belangrijk vond. Met een kritische blik, zoals klanten die waarschijnlijk ook hebben. Hij had het daarbij onder andere over kinderarbeid, wapenhandel en tabaksindustrie. Vervolgens vroeg hij drie deskundigen om samen met hem daarover te rappen. Voor actrice Katja Schuurman met haar stichting Return to sender is dat kinderarbeid, voor oorlogsfotograaf Eddy van Wessel is dat wapenhandel en voor longarts Wanda de Kanter is dat haar strijd tegen de tabaksindustrie.
Premiegeld investeren

We vinden het belangrijk ervoor te zorgen dat we niet investeren in bedrijven die zich daaraan daarmee bezighouden. Dat we goed passen op het geld dat je ons toevertrouwt. Misschien wist je dat je premiegeld wordt gebruikt om schades uit te betalen, maar niet dat je verzekeraar het ook belegt. We laten met deze campagne zien dat we duidelijke keuzes maken in de investeringen die wij doen. Dat we jouw premie niet investeren in kinderarbeid, wapenhandel en tabaksindustrie. Dat we op die terreinen al die verzekeraar zijn waar je graag verzekerd bent.

Sticks: “Ik heb echt het idee dat a.s.r. goed bezig is en verantwoordelijkheid neemt. Duurzaam en humaan beleid, daar gaat het om. Daarom sta ik achter de campagne van a.s.r., omdat a.s.r. bewijst een andere verzekeraar te zijn door een antwoord te geven op de kritische vragen die ik heb gesteld.”

Direct bekijken

De campagne is vanaf zaterdag 17 juni op TV te zien. Wil je niet zo lang wachten, ga dan naar onze website waar je de commercials alvast kunt zien. Of volg ons op Facebook voor meer informatie over de campagne.


Meer verhalen over {0}