Ga naar de hoofdinhoud

FeyBlij

‘FeyBlij’ was onze eerste campagne waarin ‘helpen door te doen’ centraal stond. In 2013 stopten we na 22 jaar met de sponsoring van voetbalclub Feyenoord. Het laatste halfjaar van ons sponsorschap gaven we cadeau aan Diergaarde Blijdorp.

De Rotterdamse dierentuin kon wel wat publiciteit gebruiken. Blijdorp beleefde op dat moment moeilijke tijden. De subsidie werd zwaar gekort en bezoekersaantallen waren drastisch teruggelopen.

We bedachten een campagne met knuffelolifant Olli en oud-voetballer Giovanni van Bronckhorst in de hoofdrol. Dit leverde Blijdorp vele duizenden extra bezoekers op. Bovendien ging een groot deel van de opbrengst van de verkoop van de knuffelolifantjes naar de dierentuin.

Waarom FeyBlij

Bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Zo willen we een nuttige rol in de maatschappij spelen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of ontwikkelen we zelf projecten om organisaties of groepen mensen te helpen. In dit geval Diergaarde Blijdorp.