De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Ditzo wil als zorgverzekeraar helpen de zorg in Nederland te verbeteren. Hiervoor stelde Ditzo eind 2013 een deel van het marketingbudget beschikbaar voor baanbrekend kankeronderzoek. Ditzo doneerde 1 euro voor elke keer dat de video ‘Kijk Kanker de Wereld Uit’ werd bekeken.
Nederland keek massaal naar de video. Al binnen vier dagen werd de online video een miljoen keer bekeken. Zo keken we samen ruim een miljoen euro bij elkaar voor onderzoek naar kanker.
Het geld dat wij zo bij elkaar brachten, was bestemd voor baanbrekend kankeronderzoek door het Antoni van Leeuwenhoek. Doel van dat onderzoek is om iedere patiënt op maat te behandelen. John de Wolf ging langs bij professor René Bernards en vroeg hem wat hij met het geld heeft kunnen doen.
Ditzo is het kleine broertje van a.s.r. En bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Zo willen we een nuttige rol in de maatschappij spelen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of ontwikkelen we zelf projecten om organisaties of groepen mensen te helpen. In dit geval kankerpatiënten die straks beter op maat behandeld kunnen worden.